به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدربا اشاره به اینکه بر اساس گزارش ها، اقدامات قابل قبولی در حوزه مبارزه مواد مخدر استان صورت گرفته افزود: طی 8 سال اخیر آمارها نشان می دهد مافیای بزرگ اقتصادی و اجتماعی پشت سر این معضل است.
وی با بیان اینکه ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشتاز است گفت: در این بخش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته ولی مافیای جهانی موادمخدر با قدرت درصدد ایجاد خلل در این بخش می باشد.
نجفی به تاکیدات مقام معظم رهبری و اقدامات دولت در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اکنون درصدد بهره برداری از فرصت های جدید هستیم و طبق تکلیف برنامه ششم توسعه باید تحریکات و آسیب های حوزه مواد مخدر 25 درصد کاهش پیدا کند که این امر منوط به اقدام و تلاش جمعی مردم و مسئولان است.
استاندار البرز اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد و بخش های مختلف بخصوص حضور فعال بانوان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاثیر بسزایی دارد.
وی گفت: مردم و به ویژه بانوان فعال می توانند با آموزش، سازماندهی و هدایت خانواده ها درمبارزه و پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی پیشگام باشند.
نجفی با اشاره به اینکه طی 6 ماهه دوم سال گذشته مقابله با مواد مخدر به طور جدی در البرز دنبال شد،
افزود: بر اساس رایزنی های صورت گرفته با مسئولان کشوری و تشریح مسائل البرز به عنوان استانی خاص در آسیب های اجتماعی درصدد جلب همراهی و تعامل بیشتر هستیم.
استاندار البرز گفت: مهاجرپذیری البرز، تکلیف مسئولان را برای آگاهی بخشی به خانواده ها و پیشگیری از نفوذ اعتیاد به بطن جامعه سنگین تر می کند.
وی افزود: همه ما ملزم هستیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی با اهتمام ویژه تری وارد میدان شویم و استفاده از فرصت های سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در این امر تاثیر بسزایی دارد.
نجفی عنوان کرد: اگر شهرداری ها تمام شهر را با گل بیارایند و چهره شهر را رنگ آمیزی کنند، حضور یک معتاد می تواند تمام این زیبایی ها را تحت تاثیر قرار دهد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.