به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر در این نشست گفت: نبود اعتبار برای انجام کارهای شورای اسلامی شهرستان یکی از مشکلات است.
افشین رنجبر افزود: برای پیگیری مشکلات مردم جلسات بصورت جدی و با حضور اصحاب رسانه دربخش های سه گانه دیر، آبدان و بردخون برگزار می شود.
وی اضافه کرد: کار چمن زمین فوتبال شهر بردستان بلاتکلیف رها شده است و جوانان ورزشکار با مراجعه مستمر به شورا خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.
سید باقر حسینی عضو شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: یکی از مشکلات اساسی و مهم نداشتن درآمد پایدار برای شهرداری ها است که کار عمران شهری را کند کرده است.
وی ادامه داد: باید تامین اعتبار دیوار حائل شهر دوراهک، سکوی ورزشی زمین فوتبال و سالن اجتماعات شهر دوراهک پیگیری شود.
سید محمد حسینی زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: تدوین نقشه و سند توسعه این شهرستان نیاز اساسی است که باید در دستور کار اعضای شورا قرارگیرد.
وی افزود: زمان زیادی از آغاز طرح های نیمه تمام گذشته که نیاز به توجه دارد و مدرسه امیر کبیر شهر بردخون که از سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شده تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
حسینی زاده پیگیری روشنایی استادیوم ورزشی و توجه به ساختمان مرکز بهداشت و درمان شهر بردخون، خطر خیز بودن جاده بردخون به سمت دیر، ایجاد نمایندگی تامین اجتماعی، توسعه شبکه تلفن ثابت و شانه نداشتن جاده بردخون به سمت شهنیا از مشکلات و خواسته های مردم بخش بردخون است.
قاسم بازیار عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: توجه به راه دسترسی کوه نمک، لایروبی قنات ها و چشمه ها، راه و برق روستای تنگ نخل، سالن ورزشی و کتابخانه روستای سرمستان، تکمیل بوستان امید، راه اندازی آتش نشانی، نصب آنت دهی همراه اول از مسیر تنگ خوش تا لوحک، توجه به مدرسه روستای ملگه و احمد آباد و تعیین محدوده برخی از روستاها از خواسته های مردم بخش آبدان است.
اصغر اسعدی مقدم عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: نبود کولر مشکل اساسی سالن ورزشی شهر آبدان است.
وی افزود: نبود سالن ورزشی اختصاصی، خودرو آتش نشانی شهرداری، شبانه روزی شدن درمانگاه آبدان، نبود امکانات پانسیون پزشکان و استقرار ادارات در بخش آبدان از دیگر خواسته های و مشکلات مردم این بخش به شمار می رود.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: با وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز در منطقه، مهم ترین دغدغه جوانان شهرستان دیر بیکاری و اشتغال است.
حبیبه فخرایی افزود: طبق ماده 47، شرکت های مستقر در یک منطقه موظف به جذب نیروی بومی آن منطقه هستند اما با وجود شرکت متانول کاوه و سیراف انرژی در شهرستان دیر این مهم محقق نشده است.
وی گفت: تعدادی از کارگران بومی دیر در فاز 19 در بخش حراست سال های سال مشغول به کار بوده اند که اکنون بیکار شده اند و مسئولان موظف به جذب آنان در جای دیگر از منطقه ویژه پارس جنوبی هستند.
وی فعال شدن کمیسیون کارگری، جلوگیری از صید غیر مجاز ترال و سرعت بخشی به بهره برداری از مخزن 10 هزار متر مکعب و تهیه نقشه و سند چشم انداز 20 ساله شهرستان دیر از خواسته های مردم عنوان کرد.
فرماندار دیر گفت: شورای اسلامی مشکلات کلان و مسائل اصلی شهرستان را پیگیری کند.
حمزه اعتماد افزود: شورای اسلامی برای توسعه و پیشرفت شهرستان اتاق فکر و عصای دست مسئولان است.
وی گفت: شوراها در مسیر قانون صادقانه و منصفانه مشکلات مردم را پیگیری کنند و آنها را به اطلاع مسئولان برسانند.
فرماندار دیر در ارتباط با مشکلات مطرح شده توسط اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان گفت: چمن مصنوعی بردستان و دوراهک پیمانکار مشخص شده و اعتبار خوبی هم دارد و چمن شماره 2 و برای سالن نصر شهر دیر اعتبار گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: حق آلایندگی برای شهرستان در دست پیگیری است و طرح های نیمه تمام از اولویت اصلی دولت قراردارد و مدرسه امیر کبیر شهر بردخون پنج میلیارد ریال اعتبار دارد و قول تکمیل آن در اول مهر داده شده است.
اعتماد اضافه کرد: جاده بردخون نو تا بردخون کهنه 10 میلیارد ریال اعتبار دارد و در زمینه جاده دیر تا شرکت متانول کاوه اداره راه قول آسفالت آن را داده است و تعریض جاده دیر به سمت بردخون مکاتبه شده که امیدواریم به سرانجام برسد.
شهرستان دیر با 64 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.