به گزارش ایرنا، ناصرامیرزاده روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: درصید و صیادی آثار فرهنگی ناملموس و ملموسی همچون آواها، ترانه ها، گرگوربافی و توربافی وجود دارد که برای گردشگران جذابیت دارد.
وی ادامه داد: فرایند صید میگو در فصل برداشت این آبزی و نحوه صید سایر گونه های دریایی بصورت سنتی و مدرن در خلیج فارس انجام می شود و براساس نگاه گردشگری در کنار این حرفه می توان فرصت های شغلی دیگری شامل عرضه مستقیم ماهی و میگو، رستوران ها و گشت های دریایی نیز بوجود آورد که همه این عوامل باید دربسته گردشگری بصورت تور تعریف شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اداره کل شیلات استان از همه ظرفیت ها برای اجرای تورگردشگری صید و صیادی در کنار میراث فرهنگی و سایر سازمان ها و ادارات همکاری می کند.
عباسعلی زنده بودی با تاکید به اینکه سالانه اداره کل شیلات جشنواره های مختلفی برگزار می کند افزود: در فصل تابستان و از نیمه های خرداد به مدت یک ماه، دریابست با هدف ممنوعیت صید گونه های آبزی اجرا می شود.
وی افزود: بهترین زمان برای تورهای گردشگری صید و صیادی همزمان با شروع صید میگو در دریاست که در بازه زمانی نیمه مرداد تا شهریورماه انجام می شود.
زنده بودی اضافه کرد: صید و صیادی یکی از جاذبه هایی است که با توجه به وسعت و همجواری استان با خلیج فارس، ظرفیت اجرایی این تورها در بیشتر شهرستان های بوشهر وجود دارد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.