به گزارش ایرنا، غلامعباس زنده بودی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح دریابست با تصمیم مسئولان شیلات استان و با هدف مدیریت بهتر صید و صیادی و حفظ ذخایر آبزیان دریایی هر سال یکماه پیش از آغاز فصل صید میگو در آبهای این استان به اجرا درمی آید.
وی اضافه کرد: در مدت اجرای طرح دریابست هیچ صیادی با هیچ ادوات و ابزار صیدی و در هیچ نقطه ای اجازه صید در آبهای ساحلی را ندارد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ های صیادی ‌بوشهر گفت: با اجرای طرح پایش ذخائر میگو در 30 ایستگاه دریایی برای جلوگیری از بروز مشکلات، تجهیزات صید و صیادی از جمله گرگور، تورصیادی و دیگر تجهیزات در آبهای‌ بوشهر جمع‌آوری می‌ شود.
محمد آبخو افزود: برهمین اساس به صیادان استان بوشهر اعلام شده برای جلوگیری از بروز مشکلات در اجرای طرح پایش ذخایر میگو اقدام به جمع آوری ابزار و ادوات صید خود در مناطق یاد شده کنند.
وی با اشاره به اینکه نتیجه طرح گشت پایش ذخایر میگو در آبهای استان بوشهر در کمیته مدیریت صید استان بررسی می ‌شود افزود: گشت تحقیقاتی دریایی پایش ذخایر میگو در این استان، در30 نقطه از منطقه دریایی مُطاف در جنوب تا جزیره شمالی در شمال استان را بررسی می ‌کند.
آبخو، زمان تعیین آغاز صید میگو را نتیجه تصمیم ‌گیری در کمیته مدیریت صید استان بوشهر دانست و افزود: امسال یکهزار و 350 فروند لنج و قایق در صید میگو فعالیت می‌ کنند و از شناورهای بدون هویت در این تلاش صیادی جلوگیری می‌ شود.
وی یادآور شد: هشت هزار صیاد استان بوشهر پارسال با یکهزار و 234 قایق و لنج در 42 روز زمان آزادی صید، یکهزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال 94 کاهش 3 درصدی داشت.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ‌های صیادی استان بوشهر میگوی آبهای استان بوشهر را از بهترین گونه میگو، بازار پسند و صادراتی عنوان کرد و گفت: بیش از70 درصد ذخایر میگوی آبهای این استان از نوع ببری سبز است که از بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می ‌رود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.