به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز شنبه در دیدار با اعضای نظام نامه جامع سلامت این شهرستان افزود: رها شدن فاضلاب در معابر و دریا به هیچ وجه زیبنده این شهر نیست و باید تمامی ظرفیت های موجود در جلوگیری از چنین اقدامی بکار گرفته شود.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از خانوارها نسبت به اخذ انشعاب فاضلاب اقدام و تاکنون به شبکه متصل نشده اند، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، بهره گیری از معتمدان محلات شهر و دریافت نظر مردم می تواند گره گشا باشد.
وی گفت: ادارات ذیربط نیز باید راه های قانونی را با دقت بیشتری دنبال کنند.
امام جمعه گناوه اظهار کرد: مسئولان نیز به نوبه خود برای تخصیص بودجه سیستم فاضلاب شهر با مسئولان کشوری و استانی رایزنی و خانوارها را نیز برای اتصال به شبکه تشویق می کنند.
وی افزود: باتوجه به اینکه برخی خانواده ها برای نصب و اتصال انشعاب فاضلاب به شبکه شهری تمکن مالی ندارند، مسئولان مرتبط هزینه آن را درقالب اقساط درازمدت دریافت کنند.
رکنی حسینی گفت: شهرداری نیز می تواند نقشی مهم در ترغیب مردم به شبکه فاضلاب داشته باشد و در زمان صدور پروانه های ساختمانی دقت کند.
دبیر نظام نامه جامع سلامت گناوه گفت: در تدوین نظام نامه سلامت، موضوع فاضلاب در صدر پنج عاملی که در سلامتی مردم این منطقه تاثیرگذار بود، قرار گرفت.
عبدالجلیل ذعاب افزود: استفاده از پایگاه های مردمی و ائمه جماعات برای حل مشکلات حوزه سلامت بسیار تاثیر گذار است.
وی گفت: نماینده حوزه انتخابیه و فرماندار این شهرستان برای تخصیص اعتبار طرح ناتمام فاضلاب گناوه رایزنی های لازم از جمله با وزیر نیرو و استاندار بوشهر انجام و تشکل های مردم نهاد نیز برای حل این مشکل کارهای فرهنگی فراوانی ارایه کردند.
وی اظهار کرد: استفاده از تسهیلات و کمک های عام المنفعه مجمع خیرین سلامت برای اتصال منازل خانوارهای کم درآمد به فاضلاب پیشنهاد می شود.
طرح مطالعاتی فاضلاب گناوه در سال 1373 انجام و در سال 1380 عملیات اجرایی آن آغاز شده که پس از 17 سال هنوز تکمیل نشده است.
برای تکمیل طرح فاضلاب این بندر براساس طراحی نقشه اولیه آن یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حل این مشکل تنها از طریق اعتبار ملی امکان پذیر است.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد و حدود 70 هزار نفر از جمعیت 103 هزارنفری این منطقه را درخود جای داده است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.