به گزارش ایرنا، نصرالله شفیعی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه های 14 و 15 خرداد افزود: 14 خرداد سال 68 خاطره تلخی برای جهان اسلام بود اما با تدبیر مجلس خبرگان و انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب، یکی از برکات نظام رقم خورد.
وی اظهار کرد: مردم با حضور پرشور خود در آئین های 14 و 15 خرداد ثابت می کنند که پای آرمان های امام راحل که به ما هویت، عزت و آزادی بخشید ایستاده اند.
شفیعی گفت: برنامه های سالگرد عروج ملکوتی امام راحل باید به صورتی باشد که ثابت کند گذر زمان باعث فراموشی آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی نمی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: رویکرد مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در استان بوشهر، بازخوانی اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف است.
وی اضافه کرد: احیای مبانی و اصول فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ترویج، تعمیق و توسعه اندیشه های امام راحل به عنوان مسیر آینده انقلاب اسلامی، تبیین شخصیت فکری و عملی امام، معرفی به نسل جوان جامعه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام تاریخ ساز 15 خرداد 1342 به عنوان مبدا نهضت اسلامی ایران از جمله هدفهای برگزاری مراسم 14 و 15خرداد است.
شفیعی گفت: چهاردهم خرداد در واقع روز بزرگداشت یاد و نام بنیانگذار یک نظام نوین سیاسی و پاسداشت اندیشه ها و آرمانهای آن امام همام در افق یک حکومت دینی است.
وی تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی نسبت به هرچه باشکوه برگزار کردن آئین های 14 و 15 خرداد تلاش کنند چون امام راحل مربوط به قشر و جناح سیاسی خاصی نیست بلکه مربوط به همه امت اسلامی است.
شفیعی با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان اعزامی به استان به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: قرار است روحانیان و مبلغان نیز در 14 و 15خرداد به شخصیت امام راحل و حوادث تاریخی به وقوع پیوسته در آن تاریخ ها برای مردم سخنرانی کنند.
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از یادگارهای امام راحل است که هر سال با شور و شکوه خاصی در حمایت از قدس شریف در دنیا برگزار می شود.
وی تاکید کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس ثابت می کند مساله فلسطین مربوط به همه مسلمانان است و رژیم صهیونیستی باید از این سرزمین خارج شود.
شفیعی اضافه کرد: روز جهانی قدس نماد اتحاد اقشار، سلایق و دیدگاه های سیاسی مختلف است که با همراهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کنند.
وی اظهار کرد: گذر زمان نه تنها باعث فراموشی این روز جهانی نشده است بلکه راهپیمایی این روز هر سال بهتر از سال پیش برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: سخنران روز جهانی قدس در استان بوشهر براساس هماهنگی های انجام شده سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.