در ادامه این مطلب وی بااشاره به قرار داشتن در آستانه ماه مبارک رمضان و رسالت های طلاب یادآورشده است: امروزه تریبون ها و ظرفیت عظیمی برای روحانیت ایجاد شده که در هیچ زمانی سایقه نداشته است. به طور مثال در هیچ زمانی سابقه نداشته است که 900 نماز جمعه در سطح کشور برگزار شود.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تمرین منبر را برای طلاب جوان از ضروریات بر شمرد و فهم دقیق، خودسازی و خسته نشدن از درس خواندن را از دیگر نیازهای مبلغین اسلامی دانست.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در رابطه با وظیفه روحانیت نسبت به مردم گفت: ما باید بیشتر با مردم ارتباط برقرار کنیم و انتظارات خود را کم تر نماییم و باید بدانیم نام این لباسی که بر تن داریم، لباس خدمت به اسلام است. حضور ما نیز در مجامع باید حضوری منظم باشد. مردم از هیچ فرد بی نظمی خوششان نمی آید؛ اما اگر این شخض طلبه باشد، وظیفه اش بسیار سنگین تر از افراد عادی است.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بر شمردن نکاتی کاربردی در رابطه با سلوک طلاب در جامعه افزود: از افراط و تفریط بپرهیزید و از موضع گیری های تند خودداری نمایید. انصاف را رعایت کنید و شرح صدر داشته باشید و با برخورد های وزین مردم را به سوی دین خدا جذب کنید.
وی با بیان اینکه تکلیف گرایی از مهمترین شاخصه های روحانیت است گفت: ما باید به وظیفه خود عمل نماییم و تکلیفی که بر عهده گرفته ایم را به نحو احسن ادا کنیم. نکته مهم دیگر این است که باید توانمندی و قابلیت های علمی و اخلاقی خود را بالا ببریم تا مردم بیشترین استفاده را از وجود روحانیت ببرند.
آیت الله حسینی بوشهری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ایمانی گفتند: آن شخصیت بزرگوار سالها در استان بوشهر مایه خیر و برکت منطقه ما بودند و امیدواریم که مجاهدت های ایشان در راه نظام و انقلاب اسلامی مورد عنایت ویژه خداوند متعال قرار بگیرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.