به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: مسوولان سیاسی کشور باید با چشم بینا سر میز مذاکره حاضر و از طرف مقابل تضمین های واقعی بگیرند.
وی با بیان اینکه مسوولان دیپلماسی کشور با صداقت برای ایجاد ارتباط با جامعه جهانی تلاش کردند، اضافه کرد: هرچند زبان دیپلماسی اگر پیش برود سود و قراردادهای مناسب به دنبال دارد اما بنا به گفته رهبر معظم انقلاب 'مسوولان دیپلماسی کشور همواره برای مملکت تلاش کردند اما در مذاکرات نباید به وعده ها و لبخند سیاسی طرف مقابل اعتماد کنند'.
دشتی ادامه داد: خروج یک طرفه آمریکا از توافق برجام به عده ای که تصور می کردند جهان غرب قابل اعتماد است نشان داد استکبار جهانی قابل اعتماد نیست و آنها همواره به دنبال منافع خود هستند.
وی اظهار کرد: استکبار جهانی قلدر و شرور منطقه است و توافق برد برد با آن خیال خیامی بیش نیست.
امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: مسوولان دیپلماسی کشور در شرایط جدید باید با چشم بیدار و قاطعانه جلو بروند و به جای اعتماد به وعده های آنها از طرف مقابل تضمین های قطعی بگیرند.
وی گفت: نقض یک جانبه پیمان نامه از سوی آمریکا نشان داد جهان غربی که منادی تمدن و حق، معتقد به حقوق بشر و موافق با عدالت است به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و به دور ازاخلاق تنها به دنبال منافع اقتصادی خود است.
دشتی اظهار کرد: ملت ایران با وجود همه سختی ها و مشکلات ولی باز هم حاضر به تحمل این مشقتهاست ولی زیربار زور و ذلت استکبار نمی رود.
وی همچنین بر حمایت و پشتیبانی ملت ایران از حرکت به جا و مناسب جبهه مقاومت در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.