محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان، یکی از پایه های مهم خلق ثروت و توسعه در یزد، حوزه گردشگری است.
وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری در استان باید به پیوست های فرهنگی و ارزشی کشور توجه ویژه شود اظهار کرد: باید مواظب باشیم دچار تنگ نظری نشویم تا بتوانیم از ظرفیت های عالی گردشگری استان برای خلق ثروت استفاده کنیم.
زمانی قمی با تأکید بر لزوم تدوین استانداردهای لازم برای بهره گیری از ظرفیت ها ادامه داد: یزد از استانهای جذاب برای گردشگران است زیرا جاذبه هایی را در یک پهنه به هم پیوسته در یزد می توانند ببینند که در هیچ جای ایران قابل مشاهده نیست.
وی تصریح کرد: همین جذابیت ها موجب ثبت جهانی شهر یزد شده و توجه ویژه محققان و گردشگران داخلی و خارجی را به این شهر در پی داشته اما در زمینه استفاده از ظرفیت ها، با هدفگذاری انجام شده، فاصله زیادی وجود دارد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: می توانیم از طریق توسعه صنعت گردشگری و با صحت و دقت عمل، بسیاری از داشته های با ارزش ایران و انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم و در رأس همه اینها روحیه مهمان نوازی و اخلاقی ایرانیان را به جهان انتقال دهیم .
زمانی قمی با تأکید بر اینکه باید دید خود را به گردشگران به عنوان عوامل آسیب به فرهنگ تغییر دهیم، ادامه داد: عمده گردشگران یزد را علاقمندان به تاریخ، تمدن و داشته های تاریخی مردم این خطه از کشور تشکیل می دهد.
وی گفت: با تقویت این صنعت و برنامه ریزی دقیق به فرهنگ استان آسیب نمی رسد ضمن آنکه بسیاری از داشته های فرهنگی مانند متانت و ادب یزدی و ایرانی نیز به جوامع دیگر منتقل خواهد شد.
زمانی قمی افزود: البته نباید توقع داشته باشیم که گردشگران، اعتقادات مذهبی ما را منتقل کنند بلکه باید از آنچه که بین ما و فطرت همه انسانها مشترک است، استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه وضع موجود این صنعت قابل قبول نیست، تأکید کرد: توسعه صنعت توریسم برای خلق ثروت در استان یزد اجتناب ناپذیر است.
در این نشست، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد، در زمینه فعالیت های خبری ایرنا در بخش های مختلف، مطالبی بیان کرد.
1968/ 6197/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.