مجید خورشیدی روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از نمایشگاه مشترک عکس های تاریخی و اسناد مرکز ارتباطات سازمان ملل متحد و ایرنا در مجتمع فرهنگی و هنری 9دی بوشهر درگفت وگو با ایرنا افزود:این نمایشگاه تاکید موکدی برحضور و نقش فعال دولت ایران و به خصوص جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی است.
وی یادآورشد: از ابتدای تاسیس جامعه ملل و در فردای تاسیس سازمان ملل متحد ، ایران همواره از موسسان بوده و به نظر می آید هرچه تاریخ تمدن بشر به پیش رفته است ایران نقش بارزتری در عرصه همکاری های بین المللی پیدا کرده است که نمود و نشانه این امر آثار ارایه شده در این نمایشگاه است.
خورشیدی ادامه داد: بدون شک نقش بارزی که موسسان سازمان ملل داشته اند می تواند همواره موید این امر باشد که موسسان در راستای استقرار صلح و امنیت جهانی حرکت خواهند کرد و ایران یکی از این کشورهاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ایران همواره پایبند به کار ویژه امنیت و صلح جهانی بوده و این مهم از عملکردش در امضای سند تاسیس سازمان ملل متحد مشخص است.
وی افزود: حضور 7 دبیرکل سازمان ملل متحد در دوره های مختلف فعالیت این سازمان به ایران که غالب آن بعد از انقلاب اتفاق افتاده به روشنی موید عمق و گستره فعالیت بین المللی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است.
خورشیدی اظهارداشت:ایران با میزبانی 18 آژانس به عنوان نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل متحد می تواند همچنان همکاری های بین المللی موثرتری را درعرصه بین المللی و منطقه حساس خاورمیانه ایفا کند.
معاون استانداری بوشهرگفت:بلندی نام ایران این ضرورت را ایجاب می کند باتوجه به تاریخ بلند مردم ایران و نام بلند مردم که از زمان های دور ، همواره پیشتاز و پیش قراول ارتباط ملتها بوده اند امروز نیز می طلبد که همکاری های بین المللی گسترش بیشتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: هرچه همکاری های بین المللی ایران به خصوص با اجزای سازمان ملل بیشتر ارتقا یابد می تواند بر شعارهای نابخردانه دشمنان در خصوص خطرات احتمالی جمهوری اسلامی ایران ، امنیت و ثبات منطقه و جهان تاثیر بهتری بگذارد و یقینا خنثی ساز شعارها و تبلیغات دورغین رقبا و دشمنان خواهد بود.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.