رحیم بنامولایی در ششمین نشست کمیته آی تی اتاق بازرگانی البرز، گفت: در صورت مساعدت دولت برای حضور پررنگ بخش خصوصی در این نمایشگاه، گام مهمی در تجارت خارجی کشورمان برداشته خواهد شد.
وی از نمایشگاه جیتکس (GITEX) به عنوان یکی از مشهورترین نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات نام برد که هر سال دوبار در فصول بهار و پاییز در دبی با شرکت تجار و سایر بازدیدکنندگان از سراسر جهان برگزار می شود.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: صدها شرکت از سراسر جهان جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی و عرضه می کنند ، بنا براین در صورت حضور فعال ما در این نمایشگاه بستر برای بازار یابی و توسعه صادرات کشور مهیا خواهد شد.
بنامولایی گفت: در صورت برخورداری از حمایت مالی دولت ، ایجاد فناوری جی تکس در اتاق بازرگانی البرز را در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی از نمایشگاه بین المللی جیتکس به عنوان بزرگ‌ ترین جشنواره کامپیوتر و آی‌سی‌تی در خاورمیانه نام برد و برحضور فعال توانمندی های صنعت ایران دراین نمایشگاه تاکید کرد.
**دبیرخانه شورای گفتگو مکانی مناسب برای طرح چالش های اقتصادی
بنامولایی در ادامه اظهاراتش دبیرخانه شورای گفت و گو را مکانی مناسب و کار آمد برای طرح مشکلات و تنگنا های اقتصادی ذکر کرد و گفت: این دبیرخانه در نشستهای کارشناسی مشکلات را بررسی و جهت اتخاذ تصمیم در سطح استان و ملی تا حصول نتیجه تحت پیگیری قرار می دهد.
وی با اشاره به تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در این نشست ها ارگانهای ذیربط بایستی همراه با ارایه آمار و ارقام‌ ، از عملکرد و فرایند ها نیز صحبت نمایند تا مشخص شود برای بالا بردن رضایت مردم چه موانع و فرایند کاری حذف و چه راهکارهایی اجرایی شده است .
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به نحوی برنامه ریزی کرده است تا هر مشکلی در یک نشست تخصصی ویژه و با دعوت از سازمان مربوطه مطرح و برای رفع آن اقدام شود.
**بازدید سفرا از نمایشگاه توانمندی های صنعت البرز در دستور کار قرار گرفت
وی گفت: با هدف توسعه صادرات ، برنامه ریزی برای دعوت از سفرای کشورهای مختلف جهت بازدید از نمایشگاه دایمی توانمندی های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی استان را در دستور کار قرار داده ایم .
بنامولایی افزود: هفته گذشته سفیر لهستان در تهران در بازدید از این نمایشگاه شگفت زده شد و ابراز علاقمندی کردگام های موثری را برای توسعه روابط تجاری با استان البر بردارد.
وی همچنین به برنامه ریری برای بازدید دانش آموزان ، دانشجویان و پرسنل و پژوهشگران شرکت های دانش بنیان استان از نمایشگاه دایمی توانمندی های تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت : این بازدیدها نیز از ماه جاری با هدف تقویت ایده ها و شکو فایی استعداد در بحث تولید و صنعت آغاز می شود.
وی افزود: اگر می خواهیم برای کشور ارز آوری ایجاد و به سوی تحقق شعار امسال هدایت شویم ، باید انگیزه تمایل به دانش فنی و تولید را در فرزاندانمان تقویت کنیم.
وی تاکید کرد: علمی که ثروت ایجاد نکند ثمربخش نخواهد بود ، ضمن آنکه ثروت نیز باید علم را به خدمت بگیرد تا گذر توسعه پایدار در جامعه هموار شود.
** اقتصاد آزاد با نگاه بومی بستر ساز ایجاد رقابت سالم
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز همچنین پیروی از اقتصاد آزاد با نگاه بومی و داخلی را حرکتی در جهت ایجاد رقابت سالم عنوان کرد و گفت: باید قیمت ها بر اساس درجه بندی کالا و با توجه به نیاز و درخواست مشتری توسط صاحبان صنایع تعیین شود و دولت ضمن فاصله گرفتن از مقوله قیمت گذاری مسئولیت بسیار حساس و خطیر نظارت بر عرضه و تقاضا را عهده دار شود.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.