پرویز رمضانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به افزایش هزینه ها در خدمات بیمه ای سطح 1، 2 و 3 بیمه سلامت برنامه حذف هم پوشانی بیمه ها برای مدیریت هزینه ها را با تعامل دیگر سازمان های بیمه گر اجرا می کند.
وی اضافه کرد: برای صیانت از سرانه بیمه ای و صرفه جویی در هزینه ها، امکان کنترل هم پوشانی بیمه ای در این سازمان فراهم و این برنامه با قوت دنبال می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: براین اساس بیمه شده هایی که دارای چند دفترچه هستند باید یک دفترچه را حذف کنند.
وی اظهار کرد: مجموع هزینه های سطح 1 (مربوط به صندوق بیمه روستایی) از 70 میلیارد ریال در سال 1392 به 480 میلیارد ریال در سال 1395 و در سطح 2 و 3 نیز از 310 میلیارد ریال به یکهزار و 100 میلیارد ریال افزایش یافته است.
رمضانی یادآور شد: همچنین بار مراجعه بیماران نیز از یک میلیون و 600 هزار نفر در سال 92 به بیش از 2 میلیون بار در سال 1396 افزایش یافته است.
وی گفت: با وجود همه محدودیت ها و مشکلات اقتصادی دولت 110 درصد منابع در حوزه سلامت تخصیص یافته ولی با توجه به رشد هزینه ها منابع، مصارف و هزینه ها متناسب نیست.
رمضانی افزود: با توجه به اینکه مبنای دریافت حق بیمه تابع حقوق کارکنان دولت و رشد حق بیمه ها براساس رشد حقوق کارکنان دولت است، در چهار سال گذشته در مقابل رشد تنها 60 درصدی درآمدها میزان هزینه ها در بیمه سلامت 300 درصد رشد نشان می دهد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر، تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت را از جمله دیگر سیاست های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این ارتباط مدت زمانی که یک پزشک بیمار را ویزیت می کند مشخص شده و براین اساس پزشکان باید با صبر و حوصله نسبت به تشخیص و تجویز بهتراقدام کنند.
وی افزود: مدت زمان ارائه خدمت برای مراکز تشخیص درمانی اعلام شده و بیماران نیز باید این مساله را به عنوان مطالبه اجتماعی از پزشکان مطالبه کنند.
رمضانی، همچنین جلوگیری از تجویز خدمات غیر ضروری را از دیگر سیاست های سال جاری بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: تجویز خدمات غیرضروری باعث هدر رفت منابع، ایجاد هزینه و آسیب به بیمه شده و بیمار را به همراه دارد.
وی در باره معوقات بیمه سلامت ادامه داد: در زمان حاضر بدهی به داروخانه های استان تا دی ماه، پزشکان و خدمات پاراکیلینکی تا مهر و بیمارستان ها تا مرداد و شهریور ماه سال گذشته پرداخت شده است.
500 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه روستایی و شهری، سایر اقشار، صندوق سلامت بیمه همگانی و صندوق بیمه ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.