دبیر برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 40 مدل لباس از قومیت های مختلف استان بوشهر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
سارا ثناگو با تقدیر از حمایت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای برپایی این نمایشگاه افزود: لباس های تنگسیری، عربی، جاشویی، عشایری و برقع از جمله لباس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: پس از گذشت 10 سال تحقیق پیرامون لباس های قدیمی بوشهر زمینه برگزاری نخستین نمایشگاه در این ارتباط فراهم شد.
ثناگو افزود: برگزاری این نمایشگاه زمینه ای است تا با ترکیب و تلفیقی از لباس های سنتی با مدرنیته مدل لباس متناسب با نیاز و سلیقه جامعه امروزی طراحی شود.
دبیر برگزاری نمایشگاه احیای پوشش های قدیمی بوشهر گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی است تا لباس های محلی و قدیمی بوشهر که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد به نسل امروز معرفی شود.
وی ادامه داد: در استان بوشهر تحقیق جامعی پیرامون لباس های محلی و قدیمی این منطقه صورت گرفته که بزودی در قالب کتابی با عنوان ' پوشش مردمان بوشهر' به نویسندگی میثم رضایی به رشته تحریر در می آید.
این نمایشگاه از 5 تا 7 اردیبهشت ماه در عمارت رشیدی بوشهر از ساعت 17:30 تا 21:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.