به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کارگروه زیرمجموعه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و تعادل منابع و مصارف آب است که در مناطق مختلف کشور فعال شده و سعی دارد تا با پیش بینی ساز و کار مناسب و با استراتژی مورد نیاز در هر منطقه زمینه گذر بحران کمبود آب تابستان استان بوشهر را فراهم کند.
وی بیان کرد: اولویت بندی برای نحوه توزیع کمبود آب مصرف بخش های مختلف (شامل شرب و بهداشت، صنعت، کشاورزی، فضای سبز و محیط زیست) در چارچوب منابع آب تخصیص یافته توسط وزارت نیرو از از هدف های اصلی کارگروه استانی سازگاری با کم آبی به شمار می رود.
نصوری ادامه داد: در سال گذشته با وجود کمبود شدید منابع آبی استان بوشهر تابستان موفقی را پشت سرگذاشت که در سال جاری نیز با توجه به کاهش چشمگیر بارش نزولات آسمانی و تداوم خشکسالی چندین ساله مصمم هستیم با کمترین چالش ممکن آب روستاهای استان بوشهر تامین شود.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها اظهار کرد: یکی از کارکردهای اصلی کارگروه سازگاری با کم آبی استفاده از ظرفیت رسانه ها برای آگاه سازی بیش از پیش مردم به مقوله کم آبی و تبیین راه های مقابله با آن است.
نصوری ادامه داد: با تخصیص مناسب اعتبار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در موضوع نوسازی شبکه های انتقال و افزایش شمار روستاهای برخوردار از شبکه آبرسانی اقداماتی قابل توجه انجام شد که انتظار است با توجه به اهمیت موضوع آب در سال جاری نیز شاهد تکرار تخصیص حداکثری اعتبارات این حوزه باشیم.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال 'حمایت از کالای ایرانی' توسط رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر همواره با توجه به تولیدات با کیفیت در حوزه صنعت آب استفاده از تولیدات داخل را مدنظر داشته که امسال برای تحقق شعار سال این مهم را بیش از گذشته دنبال خواهد کرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.