محمد بازیاری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح از طرح های مطالعاتی و گسترده دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است که برای نخستین بار در شهرستان ها با هدف تعیین شیوع عوامل خطر اصلی قابل مداخله مانند مصرف دخانیات، تغذیه سالم، کم تحرکی بدنی، فشارخون، قندخون و چربی خون بالا، اضافه وزن و چاقی اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: زمان اجرای این طرح از اول اردیبهشت ماه جاری و شهرهای گناوه، بندرریگ و روستاهای شول، بمهنیاری و جزیره شمالی به عنوان نمونه انتخاب شدند که براساس برنامه ریزی صورت گرفته در مجموع 200 نفر تحت پوشش و پرسشگری قرار می گیرند.
وی بیان کرد: این طرح توسط کارشناسان بهداشتی و با انجام پرسشگری و تکمیل پرسشنامه همراه با آزمایش خون در منازل صورت می گیرد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در این طرح از افراد بالای 18 سال پرسشگری و از سنین بالای 25 سال نیز بصورت رایگان آزمایش خون گرفته می شود.
وی افزود: به مناسبت هفته سلامت در سطح این شهرستان برنامه های متعددی برگزار می شود که آموزش در مدارس، همایش پیاده روی کارکنان ادارات، سلامت برای همه ویژه روسا و کارکنان، افتتاح چندین طرح عمرانی، پیاده روی خانوادگی و برپایی ایستگاه سلامت بخشی از این برنامه ها است.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در 110 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.