به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز چهارشنبه در نشست شورای مدیران کمیته امداد استان بوشهر افزود: 250 واحد از این خانه ها فرا برنامه ‌ای و خارج از بودجه سال است که هزینه آنها از محل کمک‌های مردمی، خیران، شرکت‌های نفتی، نمایندگان مجلس و زکات تامین می‌ شود.
وی اظهار کرد: 674 واحد دیگر در قالب برنامه و بودجه سال جاری است که 167 واحد آن مسکن شهری و از محل منابع دولتی و امدادی تامین هزینه می ‌شود و 507 واحد دیگر در قالب تفاهم نامه مشترک با سپاه اجرا و در اختیار مددجویان قرار می‌ گیرد.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: امسال جدا از ساخت این خانه ها، 400 واحد مسکونی با اعتبار 12میلیارد ریال و 300 چشمه سرویس بهداشتی مددجویان روستایی احداث و بازسازی می شود.
وی یادآور شد: 30 درصد از خانواده های زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر مسکن مناسب ندارند که بر اساس برنامه ریزی قرار است در مدت 3 تا 5 سال آینده با کمک خیران و دستگاه های حامی مشکل مسکن این مددجویان برطرف شود.
لطفی، ایجاد دفتر کاریابی برای مددجویان در 2 منطقه شهرک‌های صنعتی بوشهر و عسلویه را از دستاورهای سال گذشته کمیته امداد عنوان کرد و افزود: تلاش می‌ شود در سال جاری برای اشتغال زایی مددجویان نیازمند از این ظرفیت بیشترین استفاده شود.
وی با تاکید بر اولویت اشتغال و توانمندسازی مددجویان در سال جدید گفت: علاوه بر تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال و کارآفرینی پایدار برای مددجویان، 500 نفر مددجو برای بکار گیری در نیروگاه اتمی بوشهر و پارس جنوبی آموزش می بینند و 300 شغل کوچک و خرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد می‌ شود.
لطفی، با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی افزود: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و
حمایت از تولید داخلی فرایند کارآفرینی و توانمند سازی مددجویان در بحث تولید و خرید تولیدات مددجویان در دستور کار است که باید برای آن تلاش شود.
وی در باره برنامه‌های این نهاد برای جذب حامیان ایتام و محسنین تحت حمایت گفت: در سال جدید نیاز به جذب بیش از چهار هزار حامی جدید است تا همه ایتام و محسنین بتوانند از حمایت آنها بهره مند شوند.
لطفی اضافه کرد: امسال بیش از 500 مورد انشعاب گاز رایگان در روستاها برای مددجویان با 20 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.