حمید حیدری روز دوشنبه به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع 74هزار و 234 واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان بوشهر تاکنون معادل 47 درصد با پرداخت تسهیلات، مقاوم سازی شده و 38هزار و 737 واحد مسکونی معادل 53 درصد خانه های روستایی در 828 روستا نیاز به مقاوم سازی دارند.
وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده 70 درصد این واحدها باید تا سال 1406 مقاوم سازی شود.
حیدری اظهار کرد: در سال گذشته از سهمیه 2هزار و 500 واحدی استان بوشهر برای مقاوم سازی خانه های روستایی، پرونده یکهزار و 426 واحد به بانک ها ابلاغ شده است.
وی در باره آسفالت معابر روستایی استان بوشهر گفت: پارسال با جذب 114میلیارد ریال اعتبار ملی 70 کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر با سهیمه قیر رایگان آسفالت شد.
حیدری یادآور شد: از سال 1393 تاکنون با 300 میلیارد ریال اعتبار 200 کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: عملکرد مثبت این اداره کل منجر به جذب 1.5برابری سهمیه قیر رایگان شد.
حیدری در باره بوستان های امید اظهارکرد: 70 درصد روستاهای استان بوشهر دارای بوستان های امید است که این استان در این بخش جزو استان های پیشتاز کشور است.
وی گفت: پارسال 260 بوستان امید به مساحت 500 هزار مترمربع در استان بوشهر اجرا شد که ۵۰ درصد آن تکمیل و مابقی امسال افتتاح می‌ شود.
حیدری بیان کرد: سرانه فضای سبز روستاهای استان بوشهر از ۲ دهم درصد با اجرای بوستاهای امید روستایی به سه مترمربع افزایش یافت.
وی در مورد زمین های چمن مصنوعی گفت: 150 زمین چمن مصنوعی با 285میلیارد ریال اعتبار در همه روستاهای بالای 300 نفر جمعیت استان بوشهر احداث شده است.
حیدری با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن استان بوشهر درحوزه عمران روستایی گفت: رتبه این استان از 28 کشور در سال 1393 با 22 پله صعود در بخش های مختلف فنی و اعتباری امروز رتبه 6 کشور ارتقا یافته است.
وی در باره اعتبارات بنیاد مسکن استان بوشهر اظهار کرد: پارسال 836 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نفت، استانی و ملی موافقت نامه مبادله شد که این میزان 2.5برابر اعتبار سال 1395 است.
حیدری در زمینه محرومیت ‌زدایی روستاهای جنوب استان بوشهر گفت: با تلاش نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که با این اعتبار ۵۵ طرح محرومیت‌زدایی در روستاهای جنوب استان بوشهر اجرا و بسیاری از آنها افتتاح شد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.