به گزارش ایرنا، تکمیل بوستان های امید، جاده روستایی، اختصاص قیر رایگان، توسعه عمران روستایی، جاده میانی، پل دسترسی به اسکله خورخان، استخدام دهیاران، آب، برق، مخابرات از جمله درخواست ها در قالب این نشست بود.
رئیس شورای بخش مرکزی دیر گفت: در چهارسال گذشته با تلاش مسئولان چهره روستاها دگرگون شده و رضایت مندی روستاییان در بر داشته است.
حیدر ابراهیمی افزود: با وجود خدمات دولت در روستاها هنوز مسائل و مشکلاتی در روستاها وجود دارد که با همت مسئولان برطرف می شود.
وی گفت: علت کندی کار پیمانکاران در طرح های عمران روستایی نبود اعتبار لازم است.
رئیس شورای بخش مرکزی دیر بیان کرد: تکمیل بوستان های امید در روستاها، کندی روند اجرایی طرح جاده الی شمالی، اختصاص قیر رایگان و تکمیل جاده میانی از خواسته های مردم روستاهاست.
نماینده دهیاران بخش بردخون گفت: وضعیت حادثه خیزی آبراه روستای شهنیا نیاز به تخصیص اعتبار دارد.
رضا حصیری افزود: نبود دوربرگردان روستای شهنیا به بردخون باعث سردرگمی مردم و رانندگان و پل دسترسی به اسکله خورخان تخریب شده و نیاز به ترمیم دارد.
وی گفت: در زمان حاضر 18 هزار مترمربع از معابر و کوچه های روستای شهنیا زیر سازی شده و به آسفالت نیاز دارد.
فرماندار دیر گفت: اقدامات مثبت و ارزنده دولت تدبیر و امید در زمینه عمران و خدمات روستایی چشمگیر است.
حمزه اعتماد افزود: همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا آبادانی در روستاها محقق شود و روستاییان با خیال راحت به تلاش خود بپردازند و برای نیازهای اولیه خود به شهر مهاجرت نکنند.
وی گفت: سند دارکردن منازل مسکونی روستای وحدت آباد پیگیری شده و این کار با همکاری مردم صورت می گیرد.
فرمانداردیر بیان کرد: واگذاری سند شماره 5 در آبدان و بردستان که مشکل چند ساله مردم بود در حال برطرف شدن است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: دستیابی به توسعه پایدار روستایی، یکی از اهداف اساسی بنیاد مسکن است که در این راه تلاش می کنیم.
حمید حیدری بریدی افزود: از سهمیه قیر رایگان سال گذشته توانستیم 150 کیلومتر از معابر و کوچه ها در روستاها در استان آسفالت کنیم.
وی گفت: امسال هم با برنامه ریزی و رایزنی های صورت گرفته تلاش داریم که سهمیه قیر به روستاها داده شود تا بتوانند کارهای زیر سازی در روستاها را به اتمام برسانند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در سال جاری لیست 110 میلیارد ریال از ردیف بودجه نفت آماده شده و به محض تخصیص آن دغدغه دهیاران برطرف خواهد شد.
وی گفت: در سال جاری 2 هزار و 500 واحد مسکونی برای مقاوم سازی سهم استان بوشهر است که اگر بانک های عامل در تسهیلات همکاری لازم داشته باشند می توانیم آن را به رقم بالاتری برسانیم.
حیدری بریدی اضافه کرد:هم اکنون بانک های عامل برای تعمیر و بازسازی در منطقه نوارمرزی 200 میلیون ریال و برخی نواحی دیگر 180 میلیون ریال پرداخت می کنند.
شهرستان دیر با بیش از 60 هزار نفر جمعیت و داشتن سه بخش مرکزی دیر، آبدان و بردخون و پنج شهر دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون و 70 روستا در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.