مهرزاد آسایش روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در ایام نوروز به دنبال افزایش 20 درصدی حضور مسافران نوروزی در شهر بوشهر مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد شد که از عمده ترین آنها ترافیک خیابان های منتهی به ساحل تا پاسی از شب و برپایی چادر در طول نوار ساحلی است.
وی بیان کرد: برپایی چادر در طول نوار ساحلی مشکلات فراوانی ایجاد کرد که مهم ترین آن آسیب دیدن فضای سبز شهری، اختلال در روند عبور و مرور شهروندان و گردشگران نوروزی و نازیبا شدن منظر ساحل شهر بوشهر بود.
آسایش اظهار داشت: در این ارتباط پیش بینی کمپ های اقامتی موردنیاز مسافران از جمله راهکارهای جلوگیری از برپایی چادر در نوار ساحلی و پارک های شهر بوشهر است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به نامناسب بودن شمار سرویس های بهداشتی پیش بینی شده برای گردشگران نوروزی در این شهر اظهار کرد: معضل نابسامانی نوار ساحلی در حالی گریبانگیر شهر بوشهر شد که با توجه به ظرفیت های گردشگری فراوان این شهر امکان تقسیم گردشگران در نقاط مختلف شهر وجود دارد.
آسایش ادامه داد: یکی از این ظرفیت های مهم بوشهر پارک لیان است که با تلفیق مناظر طبیعی کوه، دریا و ساحل ماسه ای منظره ای چشم نواز برای گردشگران دارد.
وی افزود: با این وجود هدایت گردشگران به سمت این پارک نیازمند احداث زیرساخت ها و بویژه تقویت میزان روشنایی آن است که تحقق این مهم می تواند در تقسیم بندی محل اسکان گردشگران و بویژه استفاده شهروندان بوشهری نقش بسزایی ایفا کند.
آسایش با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در باره احداث دومین تقاطع غیرهمسطح شهر بوشهر اظهار کرد: در این نظر سنجی میدان های غدیر، شهید مطهری، انتظام و امام خمینی (ره) به عنوان محل اجرا تقاطع دوم شهر بوشهر پیش بینی شده بود که قریب به 80 درصد شهروندان اولویت را با میدان شهید مطهری دانستند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بهره برداران اولیه طرح های شهری شهروندان هستند نظرخواهی از آنها پیرامون اجرای این طرح حائز اهمیت فراوانی است که در اجرای طرح های کلان آنها در اولویت اصلی هستند.
آسایش ادامه داد: با وجود اولویت دادن شهروندان به میدان مطهری به عنوان محل اجرای دومین تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر، پس از برگزاری نشست هایی کارشناسان ذیربط و تایید نهایی آنها عملیات اجرایی این طرح در سال جاری اجرا می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.