به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس آمار در تعطیلات نوروزی امسال ، از 17 اسفند تا 13 فروردین حدود 15 میلیون نفر شب اقامت مسافر در مازندران ثبت شد که نسبت به سال قبل 31 درصد افزایش داشته است .
با اینکه هرساله سیزدهمین روز فروردین آخرین روز تعطیلات نوروزی و حضور مسافران دراستان است اما امسال با توجه به تعطیلی 2 روزه (پنجشنبه و جمعه ) 16 و 17 فروردین اقامت مسافران نوروزی در مازندران همچنان ادامه دارد .
همچنین ادامه ترافیک سنگین خودرویی در جاده های مواصلاتی و اصلی استان در روزهای 14 و 15 فروردین نیز نشان از حضور مسافران دارد .
معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : فقط روز 14 فروردین تعداد بیش از 591 هزار نفر در مازندران اقامت داشتند که نشان دهنده تداوم حضور مسافران و حتی ورود مسافران جدید به استان دارد .
مهران حسنی با اشاره به اینکه مازندران هیچگاه خالی از مسافر نبوده و نمی شود ، افزود : پیش بینی می شود تا پایان هفته مسافران نوروزی تقریبا از استان خارج شوند.
وی بیان کرد : در حال حاضر گزارش رسیده از بسیاری از هتل ها و تاسیسات گردشگری حکایت از حضور مسافران دارد .
معاون گردشگری مازندران تاکید کرد : بر اساس پیش بینی هایی که از حضور مسافران تا روز 17 فروردین در مازندران شده مقرر گردید تا کمیته 12 گانه ستاد خدمات سفر نوروزی در این ایام به فعالیت خود جهت ارائه خدمات فعال باشد.
او با بیان اینکه امسال برای میزبانی از مسافران نوروزی بیش از 850 هزار تخت در اقامتگاههای رسمی آماده سازی شد ، گفت : تاکنون هیچ مشکلی برای اسکان و اقامت مسافران گزارش نشده است .
معاون گردشگری مازندران به افزایش 31 درصدی مسافران نوروزی نیز اشاره کرد و افزود : علت اصلی این موضوع فراهم شدن امکانات مناسب و همچنین فضای متناسب و متنوع برای میزبانی مازندران از مسافران نوروزی بوده است .
علاوه بر این حسنی علت اقامت بیش از سه میلیون نفر شب مسافر در روستاهای مازندران را در پای کار آمدن روستاها برای جذب گردشگر دانست و گفت : بازدید گردشگران از روستاهای استان نشان از ظرفیت بالای این حوزه در جذب گردشگر دارد .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.