به گزارش ایرنا، امید پارسایی فر روز چهارشنبه در آیین ضیافت 'بفرمایید کتاب' جشن فرهنگ گناوه افزود: صنایع فرهنگی به عنوان صنایع درون زا، اشتغال و حرفه قلمداد می شود که می تواند در زمانی که روبروی بیگانگان ایستادیم، هیچکدام از برندها و کارخانه ها نمی توانند نجات بخش باشند اما یک نیروی انسانی فرهنگی، بیگانه ستیزی را که لازمه اقتصاد مقاومتی است، متجلی خواهد کرد.
وی اظهارکرد: امروز برای اشتغال زایی در هر صنعتی در کشور نظیر خودروسازی حداقل برای هر فرد طبق آمار سازمان برنامه و بودجه یک میلیارد و 600 میلیون ریال نیاز به بودجه دارد درحالیکه برای اشتغال زایی یک شهروند در صنایع فرهنگی یک سوم این مبلغ لازم است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی درآمدزایی نصیب کشور کرده است، گفت: در سال های 1392 و 1393 آمار فروش فیلم سینماهای ایران 320 میلیارد ریال بود اما امسال پس استفاده از صنعت دیجتیجال به یکهزارو 900 میلیارد ریال رسید که در کشور سراغ نداریم هیچ صنعتی چنین رشد سودآوری بالا و ایجاد چرخه قوی اقتصادی داشته باشد.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه گناوه به عنوان بازار پررونق استان بوشهر به شمار می رود باید صنایع فرهنگی در آن جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: شهرستان گناوه که هم اینک به عنوان اقتصاد و تجارت در کشور شناخته و مطرح و از اولین شهرهای جنوب ایران است که دارای پیشینه فرهنگی است و دارای اولین مکتب خانه زنان بوده که می تواند بی شک مرکز ثقل صنایع فرهنگی استان بوشهر باشد.
پارسایی فرد افزود: امروز بی تردید سرمایه های فرهنگی و هنری می تواند توسعه اقتصادی را فراهم و محقق کند.
وی با بیان اینکه سرمایه اصلی جوامع توسعه یافته، نیروی انسانی فرهیخته است، گفت: سرمایه های ایران اسلامی امروز نه فقط کارخانه و کمپانی ها و برندهای معروف بلکه هنرمندان و فرهنگیان و نویسندگان هستند.
مسئول برگزاری جشن فرهنگ گناوه گفت: این جشن برای هشتمین سال متوالی باهدف پاسداشت تاریخ، فرهنگ و هنر، معرفی و آشنایی با آداب و رسوم و نشان دادن ظرفیت های فرهنگ این بندر برگزار شده است.
غلامحسین دریانورد از همکاری و مساعدت منصور گرگی پور خیر فرهنگ دوست و علاقمند به کتاب در اجرای برنامه ضیافت بفرمایید کتاب تقدیر کرد.
در این آیین از چهار کتاب نویسندگان استان بوشهر و مطرح کشور رونمایی و به تمامی شرکت کنندگان کتاب رایگان اهدا شد.
باغ استخوان های نمور به نویسندگی احمد آرام، خاطراتی که با من راه می روند از غلامرضا کرمی، سفینه سپید یک گلاف از سیدجبار خارگی زاده و ردپای عابر از سیروس مهاجری از کتاب هایی بود که باحضور نویسندگان رمان نویس مطرح کشور رونمایی شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.