نوراله اسعدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با ایرنا افزود: این مانور با سناریوی فرود اضطراری هواپیمای مسافربری دارای 150 سرنشین در آب های خلیج فارس به مرکز جست وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به اجرا درآمد.
وی بیان کرد: با اطلاع یافتن این مرکز ر از شرایط اضطراری هواپیما این ارگان راهبری عملیات را در دست گرفت و 2 یدک کش آتشخوار را به محل وقوع سانحه اعزام کرد.
اسعدی ادامه داد: بلافاصله پس از آغاز عملیات آتشخوارها فوریت های پزشکی نیز وارد عملیات شدند.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: نجات مسافران هواپیما توسط بالگرد و شناور ناجی از دیگر برنامه های محوری این مانور مشترک بود که با موفقیت به انجام رسید.
وی افزود: پس از انجام همزمان نجات جان افراد صدمه دیده و اطفای حریق ناشی از فرود هواپیما در آب عملیات مقابله با آلودگی احتمالی دریا انجام شد.
اسعدی ادامه داد: یک فروند یدک کش بهمراه یک بارج 200 تنی مجهز به 100 متر طناب، سه فروند یدک کش آتشخوار، 2 فروند شناور ناجی، یک فروند بالگرد استیجاری اداره بندر با امکانات، تجهیزات پاکسازی آلودگی مواد نفتی شامل یک ست بوم به همراه دمنده و متعلقات، یک فروند شناور پشتیبان برای عملیات مقابله با آلودگی، یک دستگاه آمبولانس، شناور هادی به منظور تیم مستندساز دریایی و یک فروند جان پناه(قایق نجات بادی) از جمله دستگاه های مشارکت کننده در این مانور بودند.
وی ادامه داد: اداره کل فرودگاه های استان بوشهر با یک فروند هواپیمای جست وجوی هوایی و لاشه یک فروند هواپیما، نیرو دریایی ارتش با یک فروند شناور وی آی پی برای استقرار مهمانان، یک فروند شناور بیمارستانی برای خدمات پزشکی در دریا، یک دستگاه آمبولانس، چهارنفر نجات غریق، 6 نفر غواص، 2نفر نجات غریق برای کنترل صدمات، یک دستگاه کوزه دودزا، فرماندهی دریابانی استان با یک فروند ناوچه و سه فروند قایق تندرو برای قرق منطقه عملیات و نیروی دریایی سپاه با یک فروند بالگرد جست وجو در این رزمایش حضور داشتند.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در جریان مانور عملیات مشترک جست و جو و نجات دریایی و هوایی در آب با مشارکت و هماهنگی دستگاه های ذیربط کل سناریو پیش بینی شده به نحو مطلوبی به اجرا درآمد.
اسعدی افزود: جست وجو و نجات دریایی از محوری ترین برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی است و در این ارتباط برنامه های مختلفی به اجرا در می آید که استان بوشهر با برخورداری از 937 کیلومتر مرز آبی یکی از استان های مهم در موضوع جست وجو و نجات دریایی است.
وی ادامه داد: در استان بوشهر هشت ایستگاه مخابرات دریایی و پنج مرکز جست وجو و نجات دریایی فعالیت دارند.
استاندار بوشهر گفت: برگزاری چنین مانورهایی در این استان که بخش قابل توجهی از مسیر پروازی آن روی دریا قرار دارد حائز اهمیت فراوانی است.
عبدالکریم گراوند افزود: در این ارتباط مانور عملیات مشترک جست وجو و نجات دریایی و هوایی در آب های خلیج فارس به نحو بسیار مطلوب و با موفقیت و رسیدن به هدف های از پیش تعیین شده دراستان بوشهر اجرا شد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.