به گزارش ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در نخستین روز از گرامیداشت هفته زن با عنوان خود باوری، مهارت آموزی واشتغال افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یک میلیون و 504 هزار و 176 نفر ساعت آموزش به بانوان استان بوشهر در بخش دولتی ارایه شده است.
وی اضافه کرد: این آموزش ها در 635 دوره آموزشی و در پنج خوشه مهارتی شامل خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، فناوری راهبردی و کشاورزی برگزار شده که بیش از 50 درصد آموزش ها با توجه به توسعه مشاغل خانگی در روستاها و منازل شهری در حوزه خدمات بوده است.
وی اضافه کرد: این آموزش ها در 29 رشته و 211 حرفه آموزشی در 10 شهرستان استان به بانوان ارائه شده است.
کازرونی گفت: هرچه میزان دانش و مهارت‌های زنان افزایش یابد، امکان دستیابی آنهابه مشاغل و مشارکت آنان دربخش‌های مختلف اقتصادی نیزافزایش می‌یابد.
کازرونی بااشاره به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی زنان نقش آموزش های فنی وحرفه ای درتوانمندسازی و افزایش مهارت زنان دردستیابی به فرصت های اشتغال وکمک به اقتصاد خانواده ها درجامعه را مهم عنوان کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری بوشهرگفت: زنان به عنوان نیمی ازجمعیت کشور نقش هایی مهم در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاکنون ایفا کرده اند.
فاطمه دهقانی افزود‌: توان افزایی و مهارت افزایی درحوزه کارآفرینی بویژه در بخش بانوان از موارد رشد و توسعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: برندسازی و ایجاد شناسنامه برای تولیدات و محصولات بانوان برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را مهم دانست.
دهقانی گفت: امروز زنان ایرانی درحوزه هایی فراتر از بخش های خدمات و کشاورزی به کسب دانش، مهارت و تخصص دست یافته اند.
مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری بوشهر برلزوم برنامه ریزی برای توسعه اشتغال بانوان، بازشناسی وتجمیع ظرفیتهای شغلی این قشر تاکید کرد.
دهقانی افزود: نادیده گرفتن ظرفیت های بی بدیل زنان در رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار به معنای دورریختن سرمایه هایی است که برای آموزش نیمی ازجمعیت کشور صرف شده است.
وی بیان کرد: حمایت ازکارآفرینی زنان درشهرهای کوچک و مناطق روستایی وکم برخوردار، باید مورد توجه قرار گیرد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.