به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار کرد: برای تحقق این مهم خام فروشی نفت باید به فراموشی سپرده شود زیرا هرکشوری برپایه فعالیت آحاد مردمش استوار است.
وی بیان کرد: قرار نیست دولت به عنوان توزیع کننده ثروت، ذخائر و منابع را بفروشد و آنها را بین مردم توزیع کند و مردم به عنوان جیره خوار دولت زندگی کنند زیرا چنین سبکی تداوم نخواهد داشت.
شهریاری افزود: دولت به عنوان سهیم در رشد و توسعه و خدمتگزار مردم و بخش خصوصی باید سعی و تلاش خود را برای چالاکی و چابکی بخش خصوصی افزایش دهد که تحقق یافتن این مهم سود و منافع دولت و نظام از فعالیت بخش خصوصی را افزایش می دهد.
وی گفت: از دهه 50 با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی درآمدهای سرشار نفتی به خزانه دولت سرازیر شد و دولت اقدام به فروش نفت و دریافت دلار و توزیع آن در بین مردم کرد.
شهریاری اظهار داشت: با این شرایط دولت روز به روز دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی را با جذب نیروی انسانی فربه تر کرد که در مقابل این مهم بی نیازی دولت به بخش خصوصی و سرمایه گذاری های آن بیشتر شد.
وی یادآور شد: با این حال امروز دستگاه های اجرایی شاهد هستند که درآمد دولت کم کم در مسیری قرار گرفته که کفاف هزینه های جاری را نمی دهد.
این نماینده مجلس افزود: در چنین شرایط باید فضا عوض شود و بخش خصوصی مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد.
وی گفت: در سال های گذشته به بخش خصوصی بخوبی اعتماد نشده و در مسیر دستگاه های تسهیل کننده در روند فعالیت های بخش خصوصی نیز سنگ اندازی صورت می گیرد.
شهریاری ادامه داد: برای نمونه برخی از دستگاه های نظارتی در مواردی دخالت می کنند که از لحاظ قانونی ارتباطی به آنها ندارد که باید از وقوع چنین مواردی جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی قبل از اینکه سرمایه گذاران خارجی مورد توجه باشند باید سرمایه گذاران داخلی در اولویت حمایت های ویژه قرار گیرند.
شهریاری اظهار داشت: اکنون از لحاظ حجم نقدینگی بخش اقتصادی در بدترین شرایط قرار داریم و نقدینگی در بخش تولید سرمایه گذاری نشده و بیشتر در بخش خدمات و یا بازار غیر رسمی است.
وی بیان کرد: امروز از معضلات کشور اشتغال است که در این ارتباط برای کاهش این مشکل بخش خصوصی باید بیش از پیش برای اشتغال زایی مورد توجه قرار گیرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.