به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند در این سفر از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان قرار گرفت و همراه با مدیران اقتصادی خود برای آنها چاره اندیشی کرد.
**دیدار استاندار با خانواده شهیده انقلاب
استاندار بوشهر دربدو ورود خود به شهر دیر در منزل سمبنر عالی پور شهیده انقلاب حضور یافت و با خانواده این شهیده دیدار کرد.
استاندار بوشهر در نشست با خانواده این شهیده گفت: شهرستان دیر از دیرباز پایگاه علما و انسان های بزرگ در حوزه علم و دین بوده است.
عبدالکریم گراوند افزود: وجود شهیده انقلاب در دیر نشان دهنده این است که در این خطه زن و مرد در کنار یکدیگر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفای نقش کرده اند.
وی افزود: دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدانی است که برای عمران و آبادانی این سامان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
برادر شهیده سمنبر عالی پور نیز گفت: این شهیده ،رژیم ستمشاهی را نظام کفر دانسته و اعتقاد به این داشت که در آن برهه از زمان اسلام نیاز به یاری دارد.
محمد عالی پور افزود: با همین دیدگاه و اراده راسخ بود که با دهان روزه در راهپیمایی علیه نظام ستمشاهی شرکت کرد که در این راه به افتخار ارزشمند شهات در راه انقلاب اسلامی نائل آمد.
**حضور استاندار بوشهر در یادمان شهدای گمنان بردستان
استاندار بوشهر با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر بردستان با خواندن قرائت فاتحه با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت و یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.
گراوند در این آئین پنج میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک یادمان شهدای گمنام بردستان اختصاص داد.
شهرستان دیر در طول هشت سال جنگ تحمیلی 116 شهید و 480 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و پیکر پاک 15 شهید گمنام نیز تاکنون در این شهرستان به خاک سپرده شده است.
**بازدید استاندار بوشهر از سه واحد تولیدی شهرستان دیر
استاندار بوشهر در نخستین بازدید خود به کارخانه تولید رب گوجه فرنگی خیاطی رفت.
مدیرعامل شرکت تولید رب گوجه فرنگی خیاطی گفت: این شرکت تاکنون موفق به ایجاد 25 شغل مستقیم و 60 شغل غیرمستقیم شده است.
حسین خیاطی افزود: این شرکت متقاضی گرفتن چهار هکتار زمین برای توسعه شرکت و همچنین دریافت مجوز برای بسته بندی رب گوجه های تولیدی خود است.
وی یادآور شد: رب گوجه های این شرکت اکنون در شهرهای تبریز و مشهد بازار مناسبی دارد و بسته بندی آن نیز در این شهرها صورت می گیرد.
خیاطی ادامه داد: در صورت دریافت تسهیلات و تحقق طرح های توسعه ای شرکت از جمله خرید سردخانه و راه اندازی واحد بسته بندی ظرفیت اشتغال این شرکت تا 80 فرصت شغلی مستقیم افزایش می یابد.
**افتتاح نخستین گلخانه هوشمند استان بوشهر
در ادامه سفر استاندار بوشهر از واحدهای تولیدی شهرستان دیر نخستین گلخانه هوشمند استان بوشهر به بهره برداری رسید.
استاندار بوشهر در آیین افتتاح گلخانه یاد شده گفت: با هدف توسعه مناطق از اجرای طرح های تولیدی و اشتغال زایی بویژه در حوزه کشاورزی استقبال می شود.
عبدالکریم گراوند افزود: باتوجه به فاصله نزدیک بندر دیر به کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه گذاران باید از این فرصت برای صادرات محصولات کیفیی به این کشورها بهره لازم را ببرند.
وی اضافه کرد: همچنین مسئولان برای روان سازی امر صادرات محصولات و فرصت سازی برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت تمام تلاش خود را بکار گیرند.
مدیرعامل گلخانه تمام هوشمند بال کبوتری بردخون نیز گفت: این طرح تمام اتوماتیک و هوشمند گلخانه ای گوجه فرنگی با 13 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
عبدالرحمان مومنی افزود: با افتتاح این طرح زمینه اشتغال 13 نفر فراهم شده و از هر هکتار آن قابلیت برداشت بیش از 300 تن گوجه فرنگی در سال وجود دارد.
وی ادامه داد: درصورت دریافت تسهیلات از آمادگی لازم برای افزایش سطح سطح زیرکشت این گلخانه به 6 هکتار برخوردار هستیم.
مومنی یادآورشد:اکنون سطح زیرکشت این گلخانه در قالب گلخانه هوشمند یک هکتار و سطح زیر کشت داربستی آن نیز نزدیک به یک هکتار است.
وی افزود: تولید نشا توسط سیستم هوشمند، امکان کنترل از راه دور و انتقال تصویر، تجهیز شدن به سیستم کنترل اقلیم از جمله مزیت های این طرح گلخانه ای است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: مصرف آب این گلخانه یک سوم کشت روباز است و میزان تولید آن نیز در برابر کشت در فضای باز 10 برابر است.
**شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی استان بوشهر
محمد تقی منوچهری افزود: در بیش از پنج شهرستان این استان گوجه فرنگی خارج از فصل تولید می شود که میزان برداشت از آنها سالیانه در حدود 600 هزار تن است و بخش عمده ای از آن به مصرف داخلی رسیده و بخش دیگری از آن نیز صادر می شود.
وی شهرستان دیر را از قطب های تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور خواند و گفت: در 5 هزار و 300 هکتار از اراضی این شهرستان گوجه فرنگی خارج از فصل کشت شده که تاکنون 150 هزار تن محصول از آن برداشت شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این میزان به 240 هزار تن برسد.
**دیری ها 10 هزار تن گوجه فرنگی تولیدی خود را به قطر صادر کردند
منوچهری یادآورشد: امسال تاکنون 10 هزار تن گوجه فرنگی این شهرستان به کشور قطر صادر شده است.
وی اظهارکرد:امسال تاکنون 60 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به کشورهای قطر، روسیه، افغانستان و عراق صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد:با اجرای 40 هکتار طرح گلخانه‌ای دراستان بوشهر فضای این اراضی از 85 هکتار درسال 1393 اکنون به 125هکتار گلخانه افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به تولید 30هزار تن محصول گلخانه‌ای و 850میلیون قطعه نشا درگلخانه های استان بوشهراظهارکرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مقرر شده 100 هکتار گلخانه در سطح استان بوشهر اجرا شود.
استاندار بوشهر در سومین بازدید خود به شرکت تولیدی ایمن ابزار نگین پارس شرکت تولید کننده دستکش کارگری رفت.
مدیرعامل شرکت ایمن ابزار نگین پارس گفت: این شرکت به منظور تامین مواد اولیه کامل خود نیازمند دریافت تسهیلات است و اکنون باتوجه به تک شیفت بودن فعالیت شرکت 20 نفر کارگر در این واحد مشغول به فعالیت هستند.
کاظم اندربای با اشاره به تولید روزانه 15هزارجفت دستکش در شرکت ایمن ابزار نگین پارس افزود: کاهش تعرفه آب پرداختی و همچنین گرفتن چند خط تلفن ثابت از دیگر درخواست های این شرکت است.
وی یادآور شد: دستکش های تولیدی این شرکت در داخل و خارج از کشور بازار مصرف دارد و مواد تولیدی آن نیز 50 درصد از چین و مابقی از داخل تامین می شود.
** رویکرد دولت شکوفایی تمامی ظرفیت های شهرستان دیر
استاندار بوشهر در نشست های مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارآفرینان شهرستان دیر با اشاره به ظرفیت های این شهرستان افزود: شهرستان دیر علاوه بر اینکه در حوزه صید و صیادی و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است در عرصه تجارت دریایی و آبزی‌پروری نیز دارای قابلیت‌‌های مهمی است.
عبدالکریم تولید گوجه فرنگی خارج از فصل را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان دیر دانست و افزود:براساس اعلام مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر تاکنون 150 هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان دیر برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شده است.
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به رفع مشکل تولید و توجه به حل مشکلات صنعت‌گران افزود: تولیدکنندگانی که برای رونق اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌اند نباید در زمینه تولید با مشکل روبه‌رو شوند.
** اکنون در میدان رزم تولید و اقتصاد، جنگی تمام عیار داریم
وی گفت: اکنون در میدان رزم تولید و اقتصاد جنگی تمام عیار قرار داریم که در این عرصه مدیران باید همت کنند تا از این میدان سرفراز بیرون بیاییم.
گراوند افزود: در این راستا مقابله با فقر، ایجاد اشتغال و رونق تولید سیاست اصلی دولت است و مدیران باید در مسیر سیاست دولت حرکت کنند.
وی اظهارداشت: به بهانه های مختلف نباید سد راه تولید شویم و بدون شک افراد سد راه تولید خدمتی به مردم نمی کنند.
استاندار بوشهر تصریح کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی ملکف به توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی هستند و در این راستا موانع توسعه سرمایه‌‌گذاری با مشارکت بیشتر بانک‌ها باید برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه 20 مورد مشکل صنعت‌کاران دیری ارائه شده است افزود: از این تعداد تاکنون شش مورد آن رفع مشکل شده و تلاش می‌شود موانع دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی با مشارکت دستگاه‌های مربوطه برداشته شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر آسیب شناسی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی بیان کرد: رفتارها در قبال سرمایه گذاری نباید یک طرفه باشد بلکه مسئولان باید در قبال سرمایه گذاری بخش خصوصی خدمات رسانی‌ها را تسهیل کنند.
گراوند بیان کرد: باید برای حل مشکلات تولید و اقتصاد مردم به دور تاز تصمیم گیری احساسی ، سرعت بخشی صورت گیرد تا آنان دچار مشکل نشوند.
وی بیان کرد: مسئولان باید در راستای تحقق مطالبات مردم گام بردارند و به گونه‌ای برخورد نکنند که فعالیت واحدهای تولیدی دچار رکود شود.
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی نیز که استاندار را در این سفر همراهی می کرد گفت: شهرستان دیر در عرصه کشاورزی، تجارت دریایی، صنعت پرورش آبزیان و صنایع وابسته به نفت و گاز از قابلیت منحصر به فردی برخوردار است.
**زمینه ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی شهرستان دیر فراهم شود
سکینه الماسی با تاکید بر این نکته که بیکاری جوانان با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری برطرف می‌شود افزود: باید زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این شهرستان فراهم شود و در این راستا هیچ بهانه‌ای نباید مانع تولید و سرمایه گذاری شود.
وی با تاکید بر مشارکت بیشتر بانک‌ها در توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای مناطق مختلف استان بوشهر برای طرح‌های اشتغال‌زایی بانک‌ها نباید سد راه جوانان برای سرمایه‌گذاری شوند.
الماسی افزود: پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های شهرستان دیر است که در این راستا باید از این قابلیت با رفع موانع تولید استفاده شود.
وی گفت: سرمایه گذاران و جوانان فعال اقتصادی نباید پشت درهای بسته بانک ها معطل بمانند و واحد تولیدی خود را تعطیل کنند.
الماسی ادامه داد: اینکه بانک های استان بوشهر بگویند سرمایه درگردش نداریم، پذیرفته نیست بلکه آنها ها موظف هستند، سرمایه کافی وارد استان کرده و مشکل دریافت تسهیلات حوزه تولید را برطرف کنند.
نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهرستان دیر در بخش شیلات ظرفیت بالایی دارد و مشکلات مردم بیشتر در این حوزه است.
وی اضافه کرد: صدور گذرنامه، تجارت، کشاورزی و صیادی از دیگر حوزه هایی است که مردم مشکل دارند و مسئولان باید این مشکلات را برطرف کنند.
الماسی بیان کرد: مشکل کار در قانون گذاری نیست بلکه در اجرای قانون است که باید تلاش را مضاعف کرد تا گره ای از مشکلات مردم برداشته شود.
وی اضافه کرد: چنانچه در حوزه مشکلات فراروی سرمایه گذاران جایی نیاز به اصلاح قانون است نمایندگان مجلس حاضر به هر نوع همکاری در این زمینه هستند.
**انقلاب اسلامی ایران خط بطانی بر پایان وابستگی های کشور ایران شد
امام جمعه دیر با گرامیداشت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: رژیم ستمشاهی و حامیانش ایران را کشوری وابسته بار آورده و از هر ابزاری برای پسرفت و عقب ماندگی آن استفاده کردند که پیروزی انقلاب خط بطلانی بر این وابستگی و آغاز پیشرفت روز افزون ایران شد.
گفت: دشمن امروز از هر ابزاری برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می کند که در این راستا هوشیاری و بیداری ملت حایز اهمیت فراوانی است.
حسینی بیان کرد: نادیده گرفتن خدمات نظام و برجسته کردن مشکلات از مهم ترین حربه دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در ملت ایران است.
وی افزود: سیاه نمایی عملکرد ها باعث خوارک تبلیغاتی برای دشمن می شود که باید در این زمینه همگان هوشیار باشند.
حسینی ادامه داد: برای مقابله با این تهاجم دشمن و امیدآفرینی در جامعه اطلاع رسانی گسترده خدمات نظام و کاهش فاصله مسولان و مردم حایز اهمیت ویژه ای است.
وی با تقدیر از حضور مدیران استان در شهرستان دیر اظهار کرد: حداقل هر ماه یک بار مدیران کل استانی به شهرستان ها برای حل مشکلات مردم سفر کنند و از نزدیک مسائل اجتماعی و اقتصادی آنان را برطرف کنند.
حسینی عنوان کرد: از نظر دستاوردهای نظام در شهرستان دیر پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اقدام های چشمگیری صورت گرفته ولی در ارتباط با بافت شهری شهر دیر کاستی های فراوانی وجود داشته که باید برای بهبود آن یک اهتمام جدی در بین مسولان ایجاد شود.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از کوچه و خیابان های شهر دیر خاکی است و برخی نیز آسفالت آنها در جریان خیزآب نوروز سال گذشته دچار مشکل شده است که در این راستا باید نسبت به آسفالت و بهسازی آن اقدام کرد.
**حل مشکل واحدهای تولیدی از اولویت های مهم استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهرگفت: حل مشکل کارگاههای تولیدی و ایجاد رونق تولید و بازار کسب و کار در اولویت برنامه‌های مسئولان دولت تدبیر و امید در این استان است.
سعید زرین‌فر افزود: در این راستا از سال 94 کارگروه توسعه و رفع موانع تولید برای رونق اقتصاد کشور ایجاد شده که تاکنون دستاوردهای فراوانی در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته است.
وی ادامه داد: در سفر استاندار بوشهر به شهرستان دیر نیز باتشکیل نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات فراروی 20 تولید کننده این شهرستان مورد بررسی و برای حل مشکل آنها تصمیم گیری شد.
**شهرستان دیر آیینه ای تمام نما از همه ظرفیت های استان بوشهر
وی ادامه داد: شهرستان دیر آیینه ای تمام نما از استان بوشهر است که تمام طرفیت های استان را بصورت یکجا در خود جای داده است.
زرین فر تاکید کرد: شهرستان دیر در بخش کشاورزی، صیادی، تجاری، گردشگری و صنایع دارای مزیت ها و ظرفیت های بسیار بالایی است که با شکوفایی آنها می توان رونق اقتصادی شهرستان را دو چندان کرد.
وی با اشاره به رشد صادرات از بندر دیر اضافه کرد: صادرات از بندر دیر در ٩ ماه سال جاری از نظر ارزی ٨٠١ درصد و از نظر وزن بیش از17 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
زرین فر ادامه داد: همچنین در این مدت واردات از طریق این بندر ٦٢ درصد کاهش داشته است که این نشان از ظرفیت بالای تجاری بندر دیر است.
**بندر دیر مجوز ترانزیت گرفت
دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر نیز گفت: دیر بعد از بوشهر دومین بندر استان است که مجوز ترانزیت آن از 15 بهمن صادر شده است.
امان الله شجاعی افزود: باتوجه به صدور این مجوز انتظار می رود صادرات از دیر به مراتب رونقی دوچندان بگیرد.
وی ادامه داد: در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان دیر دریافت تسهیلات ارزان قیمت، حل مشکل مالکیت زمین های محل پرورش میگو، تسریع در روند صدورسند مالکیت زمین، بهسازی جاده دسترسی به واحدهای معدنی و افزایش سهمیه سوخت شناورها از اهم درخواست های آنان است.
شجاعی گفت: برخی از سایت های پرورش میگو با گسترش حوزه شهری به مالکیت اداره کل راه و شهرسازی درآمده که در این راستا مقرر شده در این ارتباط واحدهای پرورش میگو مورد حمایت قرار گیرند و فعالیت تولیدی آنها تداوم یابد.
**سهیمه سوخت صیادان نیازمند افزایش است
نماینده حوزه صید و صیادی شهرستان دیرگفت: سهمیه سوختی به که شناورها تعلق می گیرد با مجوز صید صادر شده همخوانی نداشته و این باعث متحمل شدن هزینه فراوانی بر فعالان این حوزه شده است.
کامبیز دیری افزود: برای نمونه وقتی صیادان مجوز 30 روز صید را می گیرند میزان سوخت ارائه شده به آنها تنها برای 20 روز است که باید این رویه اصلاح شود.
وی ادامه داد:در سایت های پرورش میگو نیز پرورش دهندگان پس از گذشت 16 سال از فعالیت هنوز برای دریافت سند مالکیت زمین با مشکل روبرو هستند.
وی اظهارداشت: عمده دلیل این مسئله قرار گرفتن این زمین ها در حیطه اختیارات اداره کل راه و شهرسازی است که این مهم مانع صدور سند برای آنان شده است.
نماینده فعالان حوزه تجارت و دریانوردی شهرستان دیر نیز گفت: در تحولات اخیر منطقه ای بهترین شرایط افزایش صادرات به کشور قطر فراهم شده که برای تداوم این فعالیت صادراتی باید زمینه تاثیرگذاری تری از سوی دولت فراهم شود.
**ضرورت استقرار اداره گذرنامه در بندر دیر
خسرو مومنی افزود: در این راستا عدم استقرار اداره گذرنامه در شهرستان دیر مشکلات فراوانی ایجاد کرده تا جایی که صیادان شناورها هنگام ورود به بندر دیر باید برای انجام امور مربوط به گذرنامه خود راهی شهر کنگان شوند.
نماینده تعاونی و لنج داران دیر نیز گفت: با توجه به بالا بودن نرخ سوخت شناورها باید برای کاهش آن چاره اندیشی شود.
عبدالمجید رسول زاده افزود: باتوجه به بالا بودن هزینه سوخت اکنون شمار زیادی از صاحبان شناورها به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی ، فعالیت در این بخش کمرنگ شده است.
وی ادامه داد: هزینه های گمرکی و جانبی سفرهای دریایی نیز سالانه دستخوش تغییر و تحولات فراوانی است که با این شرایط باید زمینه ثبات نسبی آن فراهم شود.
نماینده معدن کاران شهرستان دیر نیز گفت: کوتاه تر شدن فرایند واگذاری زمین از مهم ترین درخواست های معدن کاران این شهرستان است.
سید محمد موسوی افزود: شرکت آب منطقه بوشهر پارسال تعرفه آب مصرفی واحدهای معدنی را 60 درصد افزایش داده و امسال نیز برای عبور کامیون ها از رودخانه های فصلی خشک حق انتفاع دریافت می کند که این امر هزینه واحدهای معدنی را بسیار بالا برده است.
وی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست نیز از واحدهای سنگ شکن به دلیل ایجاد صدا خواستار دریافت یک درصد از از سود واحدهای معدنی است که این هزینه نیز در کنار هزینه های دریافتی اداره آب فعالیت واحدها را غیر توجیه کرده است.
یکی از فعالان معدنی شهرستان نیز گفت: معادن علاوه بر پرداخت حقوق دولتی به تازگی پرداخت مالیات نیز برای آنها وضع شده که این امر برای واحدهای معدنی هزینه های فراوانی ایجاد کرده است.
یزدان هنری افزود: شرکت معدنی گهر خاک بوشهر با اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال احداث شده و طی چند سال گذشته تاکنون نتوانسته تمامی فعالیت های مجوز خود را از سر بگیرد.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه تمامی کارکنان این واحد نیروهای تحصیل کرده هستند انتظار می رود با تامین تسهیلات زمینه توسعه فعالیت های این شرکت فراهم شود.
**بهسازی مسیرهای دسترسی معادن شهرستان دیر ضرورت پیدا کرده است
هنری با اشاره به صادرات محصول تولید واحد معدنی گهر خاک بوشهر به کشورهای کویت و قطر بیان کرد:جاده دسترسی به این واحد تولیدی با مشکل روبرواست که بهسازی و یا آسفالت آن برای حفظ محیط زیست ضروری است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه حجم قابل توجهی آب برای جلوگیری از ایجاد گرد و خاک در مسیرهای واحدهای معدنی مصرف می شود بهسازی و یا آسفالت آن برای صرفه جویی در مصرف آب اهمیت قابل توجهی دارد.
نماینده کشاورزان شهرستان دیر نیز گفت: این شهرستان تنها با نام های بزرگ ترین بندر صیادی و قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل از آن یاد می شود این در حالی است که در عمل چیزی در خور این بزرگی نام ها مشاهده نمی شود.
علی کرمی افزود:باتوجه به کاهش ذخایر آبزیان در خلیج فارس و به خطر افتادن معیشت و فرصت های شغلی این بخش درصورتیکه متقاضیان ایجاد واحدهای پرورش ماهی درقفس و توسعه گلخانه ای حمایت شوند رونق اقتصادی در این بخش زمینه توسعه پایدار را فراهم می کند.
وی اظهارداشت:درحوزه کشاورزی ساماندهی وضعیت چاه های کشاورزی ویا حداقل صدور مجوز برای فعالیت چاه های حفر شده در پیش از سال 85 باید در دستور کار جدی شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.
کرمی اظهار داشت: در زمینه آب و برق با کشاورزان به نوعی برخورد حاکمیتی صورت می گیرد که چنین شرایطی برای حمایت از تولید هیچگاه کارساز واقع نمی شود.
**مرکز خدمات جامع سلامت بردستان به بهره برداری رسید
سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت بردستان با اشاره به اینکه این مرکز در راستای خدمات بهداشتی درمانی با مشارکت خیران بخش سلامت ایجاد شده اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت بردستان با زیربنای 815 متر مربع در زمینی به مساحت شش هزار و 919 متر مربع ساخته شده است.
وی گفت: مرکز خدمات جامع سلامت بردستان با اعتبار 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کمک‌های خیر سلامت به مدت دو سال تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
کشمیری با بیان اینکه عملیات احداث ساختمان مرکز جامع سلامت بردستان با مشارکت شرکت شیمیایی متانول کاوه ایجاد شده عنوان کرد: برای این مرکز محوطه سازی، خرید تجهیزات پزشکی، فنی و اداری و زیست پزشک توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: ساختمان این مرکز شامل واحدهای مختلف بهداشتی درمانی از قبیل مطب پزشک، تزریقات و پانسمان ، CPR، داروخانه، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده، بهداشت مدارس، مامایی و بهداشت محیط است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در ارتباط با جمعیت زیر پوشش مرکز خدمات جامع سلامت بردستان گفت: این مرکز با تحت پوشش قرار دادن ساکنان شهر بردستان و روستاهای لمبدان پایینی، تل‌رئیس، باغ عالی، جمرک شمالی و جنوبی، حسن آباد و باغ محمدصفر به جمعیتی بالغ بر شش هزار و 300 نفر خدمات بهداشتی درمانی ارایه می‌دهد.
آخوندی افزود: برای تمامی جمعیت تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت بردستان پرونده الکترونیک تشکیل شده و بیش از 90 درصد این جمعیت یکبار مراقبت دریافت کرده‌اند.
**اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای فعال شدن همه بخش های بیمارستان دیر
استاندار بوشهر گفت: با هدف راه اندازی تمامی بخش های بیمارستان دیر بعنوان یک طرح ملی 15 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص پیدا کرد.
عبدالکریم گراوند در جریان بازدید از بیمارستان شهرستان دیر اظهار کرد: بخش های باقیمانده این مرکز درمانی باید هرچه زودتر کامل شود تا مردم بتوانند از همه امکانات این مرکز درمانی بهره ببرند.
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان افتتاح این بیمارستان در اردیبهشت سال جاری به دلیل بدهی بیمارستان به پیمانکار خدمات دهی آن بطور کامل انجام نمی گیرد.
سکینه الماسی افزود:پیمانکار به دلیل مطالبه ای که از بیمارستان دارد برخی از خدمات دهی برای بیمارستان را به تاخیر انداخته که این امر باعث نگرانی مردم شهرستان شده است.
وی گفت: براساس قول استاندار مبنی بر اختصاص 15 میلیارد ریال برای تکمیل کارهای باقی مانده این بیمارستان پیمانکار باید کارهای باقیمانده این بیمارستان را سرعت بخشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بیمارستان دیر از ابتدای آغاز بکار در بخش بستری، داخلی و اورژانس و درمانگاه خدمات خوبی به مردم ارائه کرده است.
دکتر سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر 60 میلیارد ریال بیمارستان به پیمانکار بدهی دارد و هیچ اعتباری برای تجهیز و تکمیل برق اضطرای و نصب تابلو آن نداریم.
ناظم کشاورز پیمانکار پروژه بیمارستان دیر نیز گفت: چنانچه 20 میلیارد ریال به حساب پیمانکار تزریق شود تا 2 ماه دیگر کارهای باقی مانده بیمارستان تکمیل می شود.
ساخت این بیمارستان از سال 1386 آغاز شد که در ابتدای دولت یازدهم 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با تلاش و همت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.
**دستور استاندار برای احداث مسکن مددجوی دیری ظرف مدت سه ماه
استاندار بوشهر در ادامه سفر شهرستانی خود به شهرستان دیر مکان پیش بینی شده برای احداث مسکن شهروند مددجوی دیری را مورد بازدید قرار داد.
گراوند در این بازید اظهار داشت: با توجه به وقفه چندین ماهه این واحد مسکونی باید ظرف مدت سه ماه احداث و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تحویل فرد مددجو شود.
فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور دستاوردهای فراوانی برای مردم داشته که اکنون باید از فرصت دهه فجر به اطلاع رسانی این دستاوردها پرداخت.
حمزه اعتماد افزود در ارتباط با فعالان حوزه اقتصادی شهرستان دیر نیز اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در این شهرستان باید با رفع موانع فراوری تولیدکنندگان زمینه شکوفایی این ظرفیت ها فراهم شود.
وی یادآورشد: شهرستان دیر درحوزه های مختلفی سرمایه گذارانی دارد که تاکنون با عزم و اراده خود بخوبی چرخ توسعه این شهرستان را به حرکت و فرصت های متعدد شغلی در این شهرستان ایجاد کرده اند.
فرماندار دیر درخصوص مشکلات پرورش دهندگان میگو گفت: مجموع تصمیم های اتخاذ شده باید به رفع مشکل بهره برداران پرورش میگو در شهرستان منتهی شود.
اعتماد افزود: تولید میگوی پرورشی یکی از ظرفیت های بزرگ در این شهرستان است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی اضافه کرد: شاهد هستیم که در سه سال اخیر هم در تولید و هم از نظر کیفی بخشی پرورش میگو این شهرستان در استان رتبه ممتازی دارد.
فرمانداردیر اظهارداشت: مسئولان باید همکاری کنند تا مشکل واگذاری اسناد مالکیت بهره برداران برطرف شود و با خیال راحت بتوانند به کار سرمایه گذاری خود در سایت های پرورش میگو در شهرستان بپردازند.
وی گفت: حل آنی مشکل پرورش دهندگان میگو با تصمیم منطقی و قانونی و عملیاتی شدن مصوبات ضروری است.
اعتماد، در ارتباط با مشکلات اراضی مستعد پرورش میگو واقع در غرب شهرستان دیر گفت: در روستاهای دمیگز و گزنگ واقع درغرب شهرستان دیر اراضی زیادی برای پرورش میگو وجود دارد که باید همه کمک کنیم تا مشکلات مالکیت این اراضی برطرف شود.
فرماندار دیر استان بوشهر گفت: دهه مبارک فجر انقلاب برای بیان خدمات نظام اسلامی به مردم بهترین فرصت است.
اعتماد با گرامیداشت ایام دهه فجر افزود: پیروزی انقلاب، حرکت مردمی بود، تداوم انقلاب و پیشرفت‌های آن هم به واسطه حضور همیشگی مردم در همه صحنه‌های انقلاب تحقق پیدا کرد و به همین دلیل امسال برنامه های دهه فجر با رویکرد مردم محوری در شهرها و روستاها برگزار شد.
فرماندار شهرستان دیرگفت:امسال مبلغ 47 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال فراگیر درمسیر تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی به این شهرستان اختصاص یافته است که درصورت فعال شدن کارگروههای مربوطه این رقم قابل افزایش است.
وی گفت: از شرایط پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان، اشتغالزایی و سودآوری پایدار است.
وی بااشاره به اینکه سیاست دولت تلاش برای کاهش نرخ بیکاری است یادآورشد: شهرستان دیر در زمینه پرورش ماهی درقفس،کارخانه رب گوجه فرنگی و احداث و راه اندازی گلخانه دارای ظرفیت بالایی است.
فرماندار دیر ادامه داد: از ابتدای سالجاری بندردیر در زمینه صادرات موادغذایی به کشور قطر بعد از بندر بوشهر رتبه دوم استان را کسب کرده است.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.