عیسی محمددوست روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل دیر تاکنون از راه زمینی به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شد اما امسال برای نخستین بار صادرات این محصول از طریق دریا به کشور قطر آغاز شده است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای گوجه فرنگی و حمایت از کشاورزان از زمان برداشت امکان صادرات این محصول به خارج از کشور از جمله کشورهای عراق، افغانستان و قطر فراهم شده است.
محمد دوست بیان کرد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در این شهرستان پنج هزار و 300 هکتار است که پیش بینی می شود 240 هزار تن تولید داشته باشیم.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای برداشت محصول گوجه فرنگی تاکنون 50درصد محصول در این شهرستان برداشت شده که 10 هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر و مابقی در بازارهای داخلی به مصرف رسیده است.
وی در ارتباط با میزان خرید کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی افزود: کارخانه های رب گوجه فرنگی نیز روزانه 10 تن گوجه از کشاورزان این شهرستان خریداری می کنند.
محمد دوست یادآورشد: شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که 10 هزار کشاورز بصورت فصلی و دائم در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
گوجه فرنگی خارج از فصل در مرداد و شهریور هر سال در استان بوشهر کشت و در ماه های آذر و دی برداشت آن آغاز می شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.
فصل کشت و برداشت گوجه فرنگی در دیگر نقاط کشور فصل های بهار و تابستان است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.