به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی شامگاه شنبه در نشست با هنرمندان و اهالی رسانه در بوشهر افزود: سیاست کلی دولت مبنی بر واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی است و همه دستگاهها موظف و مکلف به اجرای قانون هستند.
وی تصریح کرد: این قانون باید به نحوی اجرا شود که کمترین آسیب متوجه حوزه فرهنگ و هنرشود.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر استانی ازمزیت هنرهای نمایشی کشور است و حمایت از هنر تئاتر استانها از اولویت های این وزارتخانه است.
صالحی ادامه داد: تئاتر استانی با محوریت و تقویت بیشتر و با نگاه انتخابی از پائین به بالا مورد توجه قرار می گیرد.
صالحی درخصوص جشنواره بین المللی ئتاتر خلیج فارس نیز گفت:طرح مکتوبی ارائه شده که باید زمینه اجرای طرح بررسی شود.
وی در خصوص یارانه مطبوعات یادآورشد:باتوجه به تفاوت در سیستم یارانه مطبوعات یکی از کارهای دولت شفافیت در یارانه هاست که اگر خلاف دستور العمل و یا با تفاوت اجرا شود رسیدگی لازم انجام می شود.
صالحی درخصوص حمایت از اساتید حوزه تئاتر استان ها نیز افزود: حمایت از هنرمندان نامدار استانها در تمام حوزه های هنری و با نگاه حمایت از هنرمندان پیشکسوت انجام می شود.
وی بیان کرد:در همین راستا براساس هماهنگی انجام شده با صندوق اعتباری هنرمندان از این قشربعنوان نماد های هویتی هنری استانها حمایت بیشتری صورت می گیرد.
صالحی گفت: هنرمندان استان ها نمادها و شناسنامه هویتی هنری به شمار می روند و هر چقدر این شناسنامه ها ریشه دار ترشود هنرهای استانی ریشه دارتری متولد می شود.
وی در خصوص با موسیقی نیز گفت:نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کسانی است که درحوزه موسیقی اصیل ایرانی فعال می کنند.
وی با اشاره به اینکه موسیقی سنتی بوشهر ریشه عمیق و تاریخی دارد گفت: همه ما دغدغه حمایت از موسیقی سنتی، کلاسیک و محلی داریم و تلاش می شود از این موسیقی بعنوان هویت ایرانی حمایت و دفاع شود.
صالحی اضافه کرد: باید فضای موسیقی نواحی و سنتی و موسیقی کلاسیک را در جامعه جدی تر گرفت.
وی درخصوص حمایت از خبرنگاران نیزگفت:دردولت گذشته بیمه خبرنگاران بعنوان تسهیلات رفاهی مطرح بود که پرداخت یارانه ها به مطبوعات وقتی می تواند پایداری داشته باشد که بیمه خبرنگاران شکل بگیرد.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برهمین اساس بخش زیادی از خبرنگاران بیمه شدند افزود: بیمه کردن خبرنگاران همچنان ادامه خواهد داشت و در کنار آن نیز اقدام های دیگری نیز انجام می شود که به زودی اطلاع رسانی می شود.
صالحی در خصوص ضعف زیرساختهای فرهنگی در استان بوشهر گفت:درتفاهم نامه ای که با استانداری بوشهر تنظیم می شود نقشه و پایه گذاری فعالیت های فرهنگی و هنری برای سه سال آینده تحولاتی انجام می شود.
وی با اشاره به نزدیک کردن کانون های مساجد و موسسه های قرآنی با حوزه هنرگفت: باید در کنار توریسم سیاحتی به توریسم قرآنی، زیارت، دینی، عرفان و تصوف توجه شود و از این ظرفیتی که درکشور کم نیست استفاده مطلوب شود.
وی درخصوص پایتختی شهر بوشهر بعنوان پایتخت کتاب گفت:هدف از این طرح ایجاد موج جدید در فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
صالحی اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با ارائه طرح ها و ایده های خوب برای کسب این عنوان تلاش زیادی کرده و باید از این عنوان دفاع شود.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.