مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سینمای ایران به دور از ابتذال سینمای پاک را به جهان معرفی کرده و در کنار آن به مولفه معناگرایی و انسان‌گرایی توجهی جدی دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر اسحاقی در مراسم آغازین نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر در سینما قدس اردبیل اظهار کرد: فعالان عرصه سینما در شرایط کنونی نقش تاثیرگذاری را در انتقال پیام اسلام و انقلاب دارند به طوری که فعالان این عرصه جا پای 124 هزار پیامبری گذاشتند که برای آگاهی‌‌بخشی به جامعه بشری از ابزار تصویرسازی و تصویرگری استفاده کرده‌اند.
وی با بیان اینکه علاوه بر پیامبران و اولیای الهی در قرآن کریم نیز تصویرسازی‌های زیبایی را از زندگی اخروی شاهد هستیم تا زمینه درک و فهم دقیق از این مفاهیم فراهم آید، خاطرنشان کرد: ما در چند سال گذشته شاهد بودیم که یک سریال همچون یوسف پیامبر چقدر در کشورهای منطقه تاثیرگذار بوده که حتی شاهد پخش چندین باره این سریال و سریال‌هایی نظیر زندگی پیامبران در شبکه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی و جهانی بودیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تصویرسازی به عنوان ابزار هنری تاثیرگذار برای القای مفاهیم ارزشی و متعالی یاد کرد و گفت: صنعت تصویر و سینما امروز جزو ضرورت‌ها و موارد لاینفک زندگی بشری است و قطعا در این عرصه فیلمسازان و کارگردانان ما رسالت بسیار حساس و در عین حال خطیر بر عهده دارند تا با تکیه بر فیلم خود بتوانند مفاهیم مختلفی را به جامعه انتقال دهند.
اسحاقی از سینما به عنوان یک رسانه بنیادین و تاثیرگذار در انتقال مبانی معرفت‌شناسی و عرفانی یاد کرد و افزود: اصحاب سینما در شرایط کنونی نقش پیامبران را در انتقال پیام‌های راستین الهی به جامعه بشری ایفا می‌کند.
وی سینمای کشورمان را سینمای پاک همراه با مفاهیم معناگرا و انسانی توصیف و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سینمای پاک را به دنیا معرفی کرده و ما در نمایش آثار معناگرا با مفاهیم انسانی در سطح دنیا پرچمدار هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تحولات حوزه سینما در استان و تفاهم به امضا رسیده با سازمان سینمایی اشاره کرد و افزود: قرار است از سال آینده تولید فیلم بلند در استان‌ها کلید بخورد تا از تمرکز تولید فیلم در تهران به عنوان یک آفت جلوگیری شود.
اسحاقی با بیان اینکه 90 درصد توان تولید آثار سینمایی در تهران متمرکز شده و ظرفیت و توان استان‌ها در این زمینه نادیده گرفته شده است، خاطرنشان کرد: چه بسیار فیلم‌های سینمایی که با سوژه ناب و فضا و لوکیشن مناسب می‌تواند در اردبیل تولید و آماده اکران شود که امیدواریم از سال آینده با حمایت سازمان سینمایی در استان اردبیل تولید فیلم بلند به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.
دبیر جشنواره فیلم فجر در استان اردبیل گفت: ما امروز بعد از چهار سال تلاش در حوزه سینما محصولات مدنظرمان را برداشت می‌کنیم به طوری که با راه‌اندازی سینما هنر و تجربه نوسازی و بهسازی دو سینما در استان، تولید اولین فیلم بلند استان توسط فیلمساز اردبیلی طوفان و همچنین اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فجر نتایج خوبی در این حوزه به دست آمده است.
اسحاقی یاد و خاطره کارگردان فقید اردبیلی‌الاصل سینمای کشورمان رسول ملاقلی‌پور را گرامی داشت و بیان کرد: ما به وجود مفاخر سینمای ایران نظیر اکبر عبدی، جمشید هاشم‌پور، سیروس ابراهیم‌زاده، فرهاد قائمیان و ... از خطه استان اردبیل افتخار می‌کنیم و آنها را پشتوانه سینمای حرفه‌ای کشورمان می‌دانیم.
وی در پایان اظهار کرد: به هیچ وجه فیلم کوتاه و نقش سینمای جوان را در این عرصه نادیده نگرفتیم بلکه بر این باوریم که فیلم کوتاه و سینمای جوان مبدا ورود علاقمندان به عرصه سینماست و باید این ظرفیت عظیم را قدر بدانیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.