به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر در این آیین گفت: فناوری اطلاعات از بخش های مهم و اشتغال زاست که استان بوشهر از این حیث دارای ظرفیت های ارزشمندی است.
عبدالکریم گراوند افزود: حوزه فناوری اطلاعات از ظرفیت اشتغال زایی و کارآفرینی خوب و موثری برخوردار است که باید از این ظرفیت ها نهایت بهره وری صورت گیرد.
وی ادامه داد: در جهان کنونی با پدیده فناوری نوین روبرو هستیم که در این ارتباط باید همگام با این فناوری و طرح های نوین کارها را در بخش های مختلف پیش ببریم.
استاندار بوشهر با اشاره به هفتمین نمایشگاه کامپیوتر و فناوری های نوین بوشهر گفت: این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای معرفی و توانمندی شرکت های دانش بنیان و فناوری اطلاعات در استان بوشهر است.
گراوند تاکید کرد: جوانان استان بوشهر در این حوزه از خلاقیت و توانایی های زیادی برخوردار هستند که با استفاده از چنین نمایشگاه هایی باید قابلیت های خود را در این حوزه ها به نمایش بگذارند.
استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروزه انرژی خورشیدی یکی از دانش های فناوری و روز دنیاست که با نهادینه شدن استفاده از آن می توان در استفاده از انرژی های فسیلی شاهد صرفه جویی چشمگیری بود.
وی افزود: سراسر استان بوشهر از ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های تولید انرژی خورشیدی برخوردار است و در این ارتباط تاکنون متقاضیان زیادی نیز برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این آیین در ارتباط با شهر هوشمند گفت: در تعریف های کلی شهر هوشمند، هوشمندسازی مرحله ای پس از مکانیزه کردن است و یک مجموعه هوشمندی که در تصمیم گیری کردن و بهینه کردن فعالیت ها کمک می کند.
محمدمهدی بنچاری افزود: کاهش جدی در زمان، منابع سرمایه ای و مکان های محدود، مصارف انرژی و رعایت مسائل محیط زیست منابع طبیعی از جمله ویژگی های شهر هوشمند است.
وی افزود: طرح هایی که در این زمینه تعریف می شود برای هوشمند سازی است و با توجه به اینکه موضوع شهر هوشمند بوشهر کلید خورده است این مهم نیازمند توجه و حمایت تمامی دستگاه های ذیربط است.
بنچاری یادآور شد: بندر بوشهر از حیث امکانات خوب خود به عنوان پایلوت هوشمندسازی بنادر کشور انتخاب شده و اکنون سعی داریم تا این موضوع را طرح محور پیش ببریم.
وی گفت: این مهم گام اساسی در جهت هوشمندسازی بندر بوشهر است و به زنده بودن و پویایی آن کمک شایانی می کند.
بنچاری تاکید کرد: در این ارتباط از بخش های آکادمیک، تولید علم و مجموعه های نوآور درخواست کمک داریم و امیدواریم با همکاری این نهادها و دانشگاه های خلیج فارس و آزاد اسلامی بوشهر بتوانیم در زمینه هوشمندسازی بندر بوشهر گامی جدی برداریم.
نمایشگاه کامپیوتر و فناوری های نوین بوشهر در محل نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر از 3 تا 6 بهمن ماه جاری از ساعت 16 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.