جاسم زارعی شامگاه یکشنبه به مناسبت هوای پاک درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به مشترک بودن میدان گازی بین کشورهای ایران و قطر، منطق ایجاب می کند هزینه ها و چاره جوئی هایی که شرکت های فعال در آن کشور برای سلامتی مردم لحاظ می کنند، شرکت های فعال در پارس جنوبی نیز متوجه مسئولیت اجتماعی خود باشند.
وی یادآورشد:به رغم آلودگی های زیست محیطی اما هم اینک دستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهرهای نخل تقی، عسلویه و چاه مبارک وجود ندارد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهارداشت: بیشترین مشکلات زیست محیطی عسلویه مربوط به آلودگی گازی و شیمیایی است اما ذرات نیز به دلیل جای گرفتن آلاینده های فراوان شیمیایی روی آنها می توانند شرایط را برای آلودگی گازها فراهم نموده و اوضاع را بغرنج تر کند.
وی افزود: باید نصب دستگاههای سنجش آلودگی هوا در مناطق پر جمعیت شهرستان عسلویه به عنوان یک اولویت برای سلامتی مردم در منطقه در نظر گرفته شود تا براساس آن،بتوان آسان تر، شفاف تر و به دور از هرگونه شعار زدگی، برای کنترل آلاینده های گازی،تصمیم گیری کرد.
زارعی اضافه کرد: با پنهان کاری و بهاری جلوه دادن اوضاع هوای مورد نیاز نفس کشیدن مردم مشکل حل نخواهد شد و برعکس اعتماد مردم که ولی نعمتان هستند از مسئولان ذیربط سلب خواهد شد.
وی ادامه داد: انتظارم داریم با تصمیم منطقی و علمی توسط مسئولان آلاینده ها که علت هزاران بیماری از جمله سرطان است به نحو صحیح سرو سامان گیرد تا عوام تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگرفته و از آرمانهای جمهوری اسلامی و معمار کبیر انقلاب، به درستی حمایت کنند.
وی گفت: عدم توجه به سلامتی مردم که مهمترین سرمایه آنان است، نوعی آب در آسیاب دشمن ریختن محسوب می شود که باید این رویه هر چه سریع تر تغییر یابد.
شهرستان عسلویه در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکزاستان بوشهر و محل استقرار فازهای پارس جنوبی است.
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.