به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری با موضوع اسناد توسعه استان و شهرستان ها تاکید کرد: با ارائه شرح خدمات مورد نیاز رفع مشکلات توسعه ای، نقشه راه توسعه این استان براساس تولید و اشتغال مشخص می شود.
وی افزود: روش های تأمین مواد اولیه، نحوه تولید، خدمات و بازاریابی در طرح های توسعه ای چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد.
عباسی تصریح کرد: به همین منظور در هر کدام از شهرستان های 9گانه چهارمحال و بختیاری باید نوع طرح، میزان سرمایه گذاری و مقدار اشتغالزایی مشخص شود.
وی یادآور شد: در همین راستا توجه به تأمین زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری ضروری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توجه به مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی، رعایت موارد قانونی و غیره نیز بایستی مورد توجه باشد.
وی گفت: برای رسیدن به اهداف توسعه ای در چهارمحال و بختیاری به اتحاد، همدلی و وحدت رویه بین مردم، مسئولان و قشرهای مختلف برای حمایت از طرح های مشخص شده نیاز است.
عباسی تأکید کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص طرح های مشخص شده برای شهرستان های چهارمحال و بختیاری ضروری است.
وی افزود: تعیین اولویت ها، تکمیل زنجیره تولید، افزایش بهره وری، کاهش ضریب ریسک، افزایش شجاعت در مدیران و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری با هدف حمایت از سرمایه گذار مورد توجه باشد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای رسیدن به توسعه باید به اندازه ارزش آن وقت گذاشته شود.
اردشیر نوریان تصریح کرد: طرح های توسعه ای باید عملیاتی و دارای مختصات اجرایی باشد.
وی یادآور شد: نرخ بالای بیکاری چهارمحال و بختیاری با توجه به پتانسیل های فراوان استان باید علت یابی شود.
نوریان اظهار کرد: تمامی صاحب نظران چهارمحال و بختیاری باید در این خصوص ورود و راهکارهای رفع مشکلات اشتغال را ارائه کنند.
وی افزود: سند اشتغال چهارمحال و بختیاری مبتنی بر سند آمایش کشور و براساس شاخص های اسناد توسعه ای بالادستی تهیه و ارائه شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حرکت در مسیر صحیح توسعه به برنامه ریزی علمی و کارشناسی نیاز دارد.
علی کاظمی باباحیدری تاکید کرد: بهره مندی از منابع خدادادی و نیروی انسانی متخصص بومی چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در توسعه استان ایفا می کند.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شناسایی راهکارهای توسعه چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار قرار گیرد.
محمد خالدی اظهار کرد: مطالعات همه جانبه براساس معیارهای علمی برای دستیابی به این هدف مؤثر است.
وی بیان داشت: در این راستا توجه به برنامه های فرادستی باید مورد توجه دست اندرکاران و برنامه ریزان باشد.
به گزارش ایرنا، در نخستین نشست هم اندیشی توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری با موضوع اسناد توسعه استان و شهرستان ها تعدادی از دعوت شدگان و مشاوران طرح های توسعه ای استان در خصوص چگونگی دستیابی به توسعه در بخش های مختلف مطالبی را ارائه کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با بیش از 900هزار نفر جمعیت است که نرخ بیکاری در این استان در دوره های گذشته گاهی بین 15تا 20درصد گزارش شده بود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.