به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز یکشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: هم اکنون از این سکوها 1.5درصد بیش از ظرفیت تصویب شده اسمی، گاز ترش غنی برداشت و به بخش خشکی ارسال می شود.
وی با اشاره به پایان تست عملکرد سکوهای 20 و 21 پارس جنوبی، اضافه کرد: سکوی فاز 21 به بخش مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده و سکوی فاز 20 هم پس از پایان تست های عملکردی تا نیمه دی ماه جاری به بهره بردار تحویل می شود.
عبادی گفت: با توجه به بهره برداری از واحد بازیافت گوگرد در پالایشگاه خشکی، تا بیستم دی ماه جاری دانه بندی گوگرد در این فازها آغاز و گوگرد تولیدی آماده صادرات می شود.
وی با بیان اینکه تمامی کمپرسورهای واحد گاز احیا و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: با بهره برداری از این کمپرسورها مقدار قابل توجهی از گاز سوزی در فلر کاهش یافته و بر تولید گاز شیرین پالایشگاه افزوده شد.
مجری فازهای 20 و21 پارس جنوبی با اشاره به برنامه نصب و راه اندازی سه دستگاه توربواکسپندر واحد تولید اتان در این فازها بیان کرد: نصب و راه اندازی این تجهیزات برای رسیدن به ظرفیت اسمی تولید روزانه (2هزارو 750 تن اتان) دراین فازها صورت می گیرد.
عبادی افزود: بهره برداری از این سه دستگاه به ترتیب یکم، دوازدهم و سی ام بهمن ماه امسال و دستگاه چهارم با ورود به سایت پالایشگاه در هفته آینده، تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.
فازهای 20 و21 پارس جنوبی شامل 2 سکو هر کدام با ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز است.
منابع گازی تولید شده این سکو ها، از طریق 2 خط لوله دریایی برای فراوری و تکمیل زنجیره ارزش، به پالایشگاه خشکی این طرح در عسلویه منتقل می شود.
این فازها، اردیبهشت ماه امسال بطور رسمی به بهره برداری رسید.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.