به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری دیلم روز دوشنبه به نقل از محمدرضا بازهوایی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بادستورکار شناسایی، بررسی و راهکارهای عملی در پیشگیری از موادمخدر افزود: آگاه سازی وگسترش اقدام های فرهنگی و آموزش های همگانی نقشی مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه از جمله دربرابر مواد مخدر ایفا می کند.
وی با بیان اینکه فرد معتاد علاوه بر خود و خانواده، جامعه را نیز درگیر می کند، گفت: مواد مخدر، معضل اجتماعی و بلای خانمانسوز است که رهایی از آن به سادگی میسر نبوده و نیاز به آسیب شناسی اجتماعی دارد.
محمد مهدی محسنی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم نیز آگاه سازی خانواده ها، ارتباط والدین با فرزندان و نظارت بر آنان، ایجاد فرصت های شغلی و تقویت نظام آموزشی را از راهکارهای اساسی در پیشگیری از ابتلای افراد به مواد مخدر عنوان کرد.
غلامعلی آقاجری رئیس بهزیستی دیلم رویکرد دولت را اجتماع محور و مبتنی بر مشارکت اجتماعی - مدنی دانست و گفت: تشکل های مردم نهاد نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلای افراد به مواد مخدر دارد.
وی اضافه کرد: حس مسئولیت و جامعه پذیری بایستی از مهدکودک و پیش دبستانی شروع شود تا افراد با توانمندی بالا تربیت شوند بطوریکه در صورت برخورد با پدیده اعتیاد به موادمخدر، توانایی محافظت از خود را داشته باشند.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/7215/6043**
خبرنگار: محسن صادقی آزاد** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.