به گزارش ایرنا، محمود قاسمی روز یکشنبه در این آیین توزیع این بسته ها افزود: محتوای با کیفیت و غنی در برنامه درسی پیش دبستانی نه تنها کودکان را برای یادگیری درسی آماده می کند بلکه در رشد مهارت های عاطفی، اجتماعی و ارتباطی آنان نیز موثر است0
وی با اشاره به توصیه کارشناسان تعلیم و تربیت مبنی بر ضرورت سرمایه گذاری برای دوره پیش دبستانی افزود: وسایل کمک آموزشی استاندارد می تواند به امر آموزش و یادگیری آنها کمک کند.
قاسمی بیان کرد: محتوای برنامه درسی از عناصر مهم نظام آموزشی است که به طور مستقیم بر دانش، نگرش، رفتار و به طور کلی شخصیت یادگیرنده تأثیرگذار است.
وی با توجه به جایگاه حساس و ارزشمند آموزش و پرورش کودکان پیش از دبستان در نظام های آموزشی ادامه داد: آموزش پیش دبستانی در کشورهای توسعه یافته، جزیی از نظام آموزش و پرورش همگانی قلمداد می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد: توجه به برنامه های درسی و محتوای آموزشی در دوره پیش دبستان با تاکید بر مهارت های اجتماعی و ارتباطی و زبانی از جمله اولویت های آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی است.
وی اضافه کرد: نگذراندن دوره پیش دانشگاهی توسط نوآموزان یکی از دلایل تکرار پایه در کلاس اول است که با راهکارهای این معاونت به کمترین میزان می رسد.
در استان بوشهر بیش از 16هزار و 200 نوآموز در مقطع پیش دبستان آموزش های لازم را فرامی گیرند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.