استاندار خوزستان گفت: با این که خوزستان رتبه هفدهم را در سرانه فضای دانش‌ آموزی دارد، تفاهم‌ نامه‌ ای بین استانداری و اداره‌ کل نوسازی مدارس خوزستان بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح مدرسه خدیجه کبری اندیمشک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بزرگ ترین تفاهم‌ نامه ای که بین استانداری و یک دستگاه اجرایی بسته شد، بین استانداری خوزستان و بنیاد برکت بود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه ها در سطح گسترده‌ ای در استان یکی پس از دیگر ی آغاز شده‌ اند و برخی در حال شروع هستند. پروژه‌ های دیگری نیز درحال ساخت هستند که عمده آن استانی-بنیاد برکت و تعدادی نیز توسط بنیاد برکت انجام می‌شوند. 

استاندار خوزستان با بیان این که امسال اعتبارات عمرانی را صد در صد افزایش دادیم، گفت: بیش از ۷۵ میلیارد تومان به اعتبارات نوسازی امسال افزوده شده است، چرا که تعهداتی که به مردم داده بودیم بالا بود و سال گذشته اعلام کردیم که تمام مدارس کانکسی برچیده خواهند شد. 

شریعتی ادامه داد: تفاهم‌ نامه‌ ای بین استانداری و اداره‌ کل نوسازی بسته شد که تلاش می کنیم که متراژ فضا به ازای هر دانش‌ آموز را از سطح کنونی بالاتر بیاوریم. سطح سرانه در خوزستان حدود چهار متر و ۹۶ سانتی متر است در حالی که استاندارد کشور پنج متر و ۱۰ سانتی متر است. ما از بابت سرانه فضا، استان هفدهم هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌ گذاری عمده ای کرده‌ ایم که خود را به استاندارد ‌کشور نزدیک کنیم و به سمت ۱۰ استان اول کشور برویم. ما در استان هیچ استخری برای ورزش‌ های آبی آموزش و پرورش نداشتیم که اکنون در حال ساخت ۹ استخر هستیم و تا پایان امسال ۴ یا ۵ مورد به اتمام خواهد رسید. سعی می کنیم در برنامه چند سال آینده، خود را به ۱۰ استان برتر کشور برسانیم. 

استاندار خوزستان گفت: در حوزه نرم افزاری نیز تلاش می کنیم و برنامه‌ های کلانی را آغاز کرده‌ایم. انشاالله بتوانیم شرایط آموزش و پرورش استان را به قبل از جنگ تحمیلی برسانیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.