به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یدالله حبیبی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر افزود: در این ارتباط شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تشکیل شده است.
وی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر که تاکنون 22 سال از زمان شکل گیری آن می گذرد در بهترین سطح ستادی و شورایی دارای اعضا و تصمیم گیری است و نقش هماهنگ کننده دستگاه های کشور به منظور ایجاد اهتمام همگانی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر را عهده دار است.
حبیبی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار داشت: با تصویب این مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارای جایگاه و پشتوانه قانونی شد و نقشی مهم در ترویج این فریضه الهی با هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های مختلف ایفا می کند.
وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کنونی به سمت حرکت در مسیر جلب مشارکت عمومی برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است، این در حالی است که در شماری از افراد جامعه این مهم بخوبی صورت می گیرد.
حبیبی افزود: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و آگاه‌سازی مردم نسبت به آسیب‌ها و توجه آحاد مردم برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی از مهم ترین برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
مشاور عالی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یادآور شد: ماموریت این ستاد اطلاع‌رسانی و آموزش شناخت معروف‌ها و منکرهاست و این مهم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی، اقتصادی و مقابله با آسیب‌ها، تهدیدها و فسادها مورد توجه ویژه قرار دارد.
حبیبی با اشاره به نبود رضایت شماری از مردم از نحوه ارائه خدمات اداری گفت: در این ارتباط مقابله با فساد اداری و ارتقا تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی در اولویت برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: توسعه فرهنگ مقابله با اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی از رسالت ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و در این ارتباط توجه به اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه این ستاد قرار دارد.
حبیبی با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال سه طرح اصلاح الگوی مصرف، پاسخگویی به مطالبات مردم و تحقق شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به عنوان طرح‌های این ستاد به اجرا گذاشته شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.