محمد مهدی بنچاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با دریافت گزارش آلودگی دریا در ساعت 18:06روز یکشنبه هفته جاری در ساحل بندر بوشهر محدوده پارک مرجان براثر نشت سوخت از موتور شناور به گل نشسته در این محل تیم مقابله با حضور در ساحل آلوده در همان روز محدوده را مورد پایش قرار دادند.
وی اضافه کرد: در جریان این پایش لکه آلودگی در ساحل رویت و در سریع ترین زمان ممکن تمهیدات لازم برای پاک سازی انجام شد.
وی بیان کرد: در ادامه عملیات پایش با هماهنگی به عمل آمده کارشناس مربوطه با استفاده از شناور ناجی 20 و تیم مقابله با آلودگی با قایق به موقعیت شناور که به لنگرگاه داخلی بندر بوشهر منتقل شده بود، اعزام شدند.
بنچاری ادامه داد: با پایش به عمل آمده پیرامون شناور به وسعت حدود یک مایل لکه آلودگی رویت نشد و سپس در بازدید به عمل آمده از شناور یادشده، دیده شد که بر اثر ضربه به شافت شناور عرشه آ« به موادسوختی آلوده شده که با هدف جلوگیری از ورود آن به دریا پاک سازی آن آغاز شد.
وی گفت: در این عملیات با خاک اره و پد جاذب به منظور پیشگیری از ریزش مواد نفتی به دریا، عرشه این شناور مورد پاکسازی قرار گرفت.
بنچاری بیانکرد: در ساعت 24 یکشنبه شب، عملیات پایش منطقه و بررسی شناور به پایان رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: همچنین به منظور بررسی و پایش مجدد ساحل، تیم مقابله با آلودگی به همراه کارشناس مربوطه صبح روز گذشته به موقعیت قبلی شناور در ساحل اعزام شدند که مقدار ناچیزی از رگه های نفتی (در مجموع حدود چند متر مربع) در ساحل شنی قابل رویت بود را بوسیله پدهای جاذب پاکسازی کردند.
وی افزود: بعد از ظهر روز یکشنبه شناور با تمهیدات ویژه و تحت نظارت کارشناسان امور دریایی اداره کل به محل ایمن در انتهای خور لشگری بوشهر منتقل شد و درهم اکنون تحت نظر کارشناسان است تا از بروز یا گسترش هرگونه آلودگی احتمالی پیشگیری شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.