به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی علمی بررسی ساختارپولی کشور، پول، بهره و ربا در دانشگاه آزاداسلامی گناوه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: احیای سنت قرض الحسنه با ترغیب و مشارکت خیران و متمولین می تواند کمک شایانی درحل مشکلات مالی افراد نیازمند که بدلیل مسایل اقتصادی ناچارند به بانک مراجعه و درخواست وام کنند، داشته باشد.
وی گفت: اگرچه صندوق های قرض الحسنه دایر شده اما توقعی که از آنان می رفت محقق نشده است.
امام جمعه گناوه اظهارکرد: قوانین بانکی درکشور طبق نظر امام راحل و رهبری و فقها درصورتیکه طبق قوانین شرعی و غیر صوری انجام شود، اشکالی ندارد.
رکنی حسینی با بیان اینکه فقها بدنبال اقتصادی سالم و بانکداری بدون ربا هستند، افزود: حوزه و دانشگاه از جمله فقها در رابطه با معاملات بانکی توصیه های زیادی کرده و کتاب نوشتند اما محقق نشده است.
وی بر نظارت همه جانبه بر بانک ها تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه بانک ها نقدینگی خود را در راه تولید و سرمایه گذاری اعطا می کنند باید این سرمایه به کسانی داده شود که توانمند و اهل کار باشند.
در این نشست که به همت دانشگاه پیام نور و مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه برگزار شد، احمدرضا ونکی و احمد طاهری از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور و امام جمعه در ارتباط با موضوع نشست مطالبی بیان و به سئوال شرکت کنندگان پاسخ دادند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.