سید عبدالرسول حسینی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی منطقه آبدان افزود: 80 درصد جمعیت 10 هزار نفری بخش آبدان به کشاورزی مشغول هستند و به عنوان بزرگترین تولید کننده گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور معروف است.
وی اضافه کرد: با توجه به شور شدن بیشتر چاه های کشاورزی و کم بارشی در چند سال گذشته، کشاورزی این منطقه به خطر افتاده است.
وی اظهارکرد: برای جلوگیری از هدر رفت باران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر برای احداث سدهای جدید آبخیزداری در بخش آبدان برنامه ریزی کنند.
حسینی افزود: با وجود تذکرهای پی درپی در سال گذشته هنوز سدهای گاوبرم، گلدانو، جاشک و پاریاب به طور اساسی لایروبی نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر آبدان بیان کرد: احداث سد جدید تنگ پشمه و تنگ گلی در این منطقه برای تقویت آبهای زیر زمینی و بخش کشاورزی بسیار لازم است.
مدیر جهاد کشاورزی دیر گفت: باتوجه به ضرورت صرفه جویی و تامین آب کشاورزی استفاده از سدهای ذخیره آب لازم است و دراین ارتباط به دلیل امکان ذخیره سازی و تامین آب و به لحاظ وجود آبرفت های فراوان لازم است سدهای احداث شده لایروبی و مرمت شوند تا هم امکان ذخیره آب بیشتر شود و هم از هدر رفت آب و تخریب اراضی جلوگیری شود.
عیسی محمددوست افزود: وجود بیش از 350 حلقه چاه کشاورزی و بیش از 2 هزار هکتار زمین در آبدان به عنوان قطب تولید محصول گوجه فرنگی ضرورت این کار را بیشتر می کند.
آبدان از توابع شهرستان دیر در فاصله 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد که قطب تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل محسوب می شود.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.