به گزارش ایرنا، محمد بازیاری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت این شهرستان افزود: این طرح در وزارت آموزش‌وپرورش و با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، سازمان نوسازی مدارس و با رویکرد توانمندسازی دانش آموزان در زمینه فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسالان در مدارس تعیین‌شده اجرا می‌شود.
وی، ارتقای سلامت، توانمندشدن، قابلیت تصمیم‌گیری و انتخاب را از اهداف اجرای طرح دربین دانش آموزان دانست و گفت: در این طرح دانش آموزان شیوه زندگی سالم را فرا می گیرند به گونه ای که در طول زندگی به آن پایبند باشند.
وی اظهارکرد: تعداد مدارس مجری این شهرستان بر اساس سهمیه اعلام‌شده 20 مدرسه در دوره‌های مختلف تحصیلی است که دیگر مدارس متقاضی شهرستان نیز در صورت تمایل می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
بازیاری ادامه داد: در این طرح مدارس منتخب توسط لیست‌های ممیزی داخلی و خارجی توسط مدیران مدارس و کادر بهداشتی تکمیل و ارزیابی می شوند.
مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مدارس مجری طرح مروج سلامت ازنظر وضعیت بهداشت محیط، بوفه سالم، برنامه‌های آموزشی اجراشده، واکسیناسیون و مراقبت بهداشتی و پزشکی، سلامت کارکنان، فعالیت فیزیکی و تحرک بدنی، مشارکت جامعه پیرامون درحل مشکلات بهداشتی، انجام مشاوره و سلامت روان دانش آموزان مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرند.
زهره بهمیاری افزود: مدارسی که امتیاز ممیزی آنها 55 و بالاتر باشد دارای نشان مدارس مروج سلامت می‌شوند و برحسب امتیاز از 1 تا 5 ستاره به مدارس منتخب تعلق می‌گیرد.
دراین کارگاه آموزشی، مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجان سلامت، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش حضور داشتند.
شهرستان 102 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر دارای 18 هزاردانش آموز است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.