مازیار هوشمند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی های قانونی و مسئولانه رسانه ها و دفاع از حقوق حرفه ای اصحاب رسانه و داوری در اختلافات پیش آمده، از وظایف مهم خانه مطبوعات به شمار می شود.
وی بیان کرد: در این ارتباط و به منظور بهبود فرایند رسیدگی به شکایات از اهالی رسانه، پیشگیری و کاهش مشکلات و تنش های ناشی از احضار و برخورد قضایی با مدیران مسئول، خبرنگاران و شاغلان در رسانه ها، کمیته ای در خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر تشکیل شد.
هوشمند افزود: در صورت گلایه و شکایت احتمالی ادارات و نهادها از اصحاب رسانه، آنها ابتدا موارد اختلافی خود را به این کمیته برای حل مشکل ارجاع می دهند و در صورت نرسیدن به توافق، شاکیان پیگیری های خود را از مراجع قانونی دنبال می کنند.
وی یادآور شد: این اقدام در راستای حمایت و تقویت فضای نقادانه آزاد در استان بوشهر و کمک به حفظ و ارتقای فرهنگ و روحیه مطالبه گری در حوزه رسانه ها به عنوان رویکرد مورد تأکید دولت تدبیر و امید در برنامه های عملیاتی حقوق شهروندی و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، حاصل شده است.
مدیر خانه مطبوعات استان بوشهر با بیان اینکه تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با رسانه‌ها مطلوب نیست، تاکید کرد: باید براساس دستورالعمل توزیع آگهی های دولتی، حداقل 70 درصد آگهی‌های دولتی به رسانه‌های محلی واگذار شود، اما در بوشهر این مهم مورد توجه قرار نمی‌گیرد، و برخی از ادارات با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری نمی کنند.
هوشمند اضافه کرد: این همکاری نکردن آنان نوعی تخلف اداری است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که به مُر آئین نامه ها و دستورالعمل های قانونی دولت عمل کنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.