انوشیروان محسنی بندی پی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا دربوشهر بدون اشاره به جمعیت زنان بی سرپرست خانوارواجد شرایط زیر پوشش بیمه افزود:براساس آمارهای موجود زنان در استقلال و توانمندی اقتصادی شرایط خوبی ندارند که توانمندی آنان در جامعه ضروری است.
وی یادآورشد:برخی از زنانی که از همسرانشان جدا می شوند به لحاظ اقتصادی مستقل نیستند و به همین دلیل ممکن است دچار آسیب شوند.
وی بابیان اینکه بیشتر نوع خشونت درجامعه جسمی و یا از منزل خارج کردن مطرح است گفت:نداشتن توانمندی لازم اقتصادی زنان آنان را دچار درماندگی اقتصادی می کند و آنها مجبور به صبر می شوند که باید در زمینه توانمندی اقتصادی این گروه از جامعه هدف اقدام شود.
وی تصریح کرد: یکی از استراتژی های این سازمان برای توانمند کردن زنان خودسرپرست اجرای طرحهای همیار و خودیار برای برخورداری این گروه از حمایت های اجتماعی و اقتصادی است.
رییس سازمان بهزیستی گفت: در همین راستا مراکزی با عنوان خانه امن برای کسانی که کسی ندارند ومورد خشونت قرار گرفتند تاسیس شده که مدتی در آنجا اقامت و نسبت به حرفه آموزی و مهیا کردن شرایط اقتصادی آنها اقدام شود.
وی یادآور شد: امسال تاکنون 15 خانه امن راه اندازی و با احتساب مراکزی که فعال هستند در زمان حاضر 22 خانه امن در کشور فعال است.
محسنی بند پی گفت: گسترش اورژانس های اجتماعی و خط ارتباطی123 نیز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.
به گفته محسنی بندپی زنان نیمی از جمعیت کشور راتشکیل می دهند و نقش مهم در تحکیم بنیان خانواده،رشد فرزند پروری، تکامل همه جانبه کودکان و گرم نگه داشتن کانون خانواده دارند به همین دلیل هر اقدامی که وظیفه مندی زن درجامعه را دچار مشکل کند یک خسران و ضرر مهم به حساب می آید.
وی افزود: سازمان بهزیستی بعنوان تخصصی ترین نهاد کشورتلاش می کند جامعه از انسان توسعه یافته برخوردار شود به همین دلیل توانمند کردن، اجتماع پذیرکردن و رعایت شرایط اخلاق مدارانه از اهداف و رسالت های این سازمان است.
وی در خصوص کودکان کار و خیابانی گفت: این کودکان که به دلیل فقر خانواده و یا تحت تاثیر باندهای مافیایی قرار دارند به کارهای مختلف در سطح خیابان می پردازند.
وی افزود: سازمان بهزیستی آمادگی پذیرش و آموزش این کودکان را دارد و از خانواده هایی که درآمد کافی ندارند نیز حمایت می کند.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سه ماه نخست امسال 2هزار و 200 کودک خیابانی در تهران پذیرش شده که 60 درصد آنها اتباع بیگانه و مابقی نیز درصد زیادی از آنها از خارج از تهران بوده اند.
وی تصریح کرد: تلاش می شود همه کودکان بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی و به چرخه تحصیل برگردند.
محسنی بند پی افزود: به صورت پایلوت در پنج استان کشور 35هزار کودک تاکنون شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانده شده اند.
وی تاکید کرد: هر کودکی که به دلیل فقر مالی از چرخه آموزش بیرون آمده تلاش می شود که به چرخه تحصیل بازگردد.
وی گفت: با همکاری کمیته امداد و بهزیستی سامانه هوشمندی برای کودکانی که پذیرش می شوند ترتیب داده شده است.
محسنی بند پی افزود: همچنین از قوه قضائیه و وزارت امور خارجه کمک خواستیم اگر کودکی بعد از سه بار پذیریش دوباره به خیابان برگردد قوه قضائیه ازآن خانواده سلب حضانت می کند و دو تا چهار ماه کودک را دراختیار بهزیستی قرار می دهد.
محسنی بند پی گفت: همچنین وزارت امور خارجه برای کودکانی که از اتباع خارجه هستند و بیشتر به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند نیز بعد از دو تا سه بار پذیرش باید تصمیم گیری کند.
وی تاکید کرد: تلاش می شود به این وسیله زمینه سوء استفاده باندهای مافیایی از این کودکان سلب شود.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در دو سال گذشته براساس ماده 75قانون برنامه ششم آئین نامه غربالگری ژنتیک ازدواج تنظیم و با ابلاغ آن از سوی هیات دولت برای همه زوجهای جوان الزام آور می شود.
وی گفت: براین اساس زوجین جوانی که می خواهند ازدواج کنند با تکمیل پرسشنامه آنهایی که نیازمند مشاوره های بالاترهستند خدمات لازم را دریافت می کنند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.