آنان در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیر گفتند: عملیات اجرایی جاده ساحلی شهرستان دیر به سمت بوشهر که در دست تعریض و بهسازی است از ابتدای سال جاری آغاز شده است، به کندی پیش می رود.
یکی از اهالی روستای الی شمالی گفت: با توجه به ترافیک این جاده بطور مستمر شاهد بروز تصادفات، مجروح و کشته شدن اهالی این شهر و روستاهای منطقه هستیم.
حسن مرادی افزود: در حادثه اخیر که یک خانواده دچار سانحه رانندگی شد زن خانواده جان خود را از دست داد و مرد و فرزند خانواده نیز مجروح شدند که باعث اعتراض عمومی مردم و بستن این جاده شد.
وی گفت: به عنوان یک روستایی به علت اینکه امکانات اولیه در روستا وجود ندارد و به ناچار باید برای کارهای روزمره مسافت پنج کیلومتری تا مرکز شهرستان را طی کنیم، تسریع در تکمیل عملیات بهسازی و تعریض این جاده ضروری است.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دیر گفت: جاده خروجی غربی دیر در 2 قسمت توسط 2 شرکت متانول کاوه و سیراف انرژی در دست اجراست.
علی یزدان شناس افزود: قطعه اول از میدان خروجی دیر تا شاهزاده ابوالقاسم بطول هفت کیلومتر توسط شرکت متانول و قطعه 2 از شاهزاده ابوالقاسم تا روستای جبرانی بطول چهار کیلومتر توسط شرکت سیراف انرژی به اجر درآمده است.
وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه اول 70 درصد و قطعه دوم 40 درصد است که طبق طراحی انجام شده با اجرای تعریض، عرض جاده به 23 متر خواهد رسید که بصورت 2 باند رفت و برگشت و روشنایی وسط 2 باند اجرا خواهد شد.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دیر در ارتباط با اهمیت این محور بیان کرد: در اهمیت تعریض این جاده می توان به تلفات جاده ای موجود در چند سال اخیر اشاره کرد که به جاده مرگ مشهور شده و از طرف دیگر ترافیک بالا و عرض کم جاده و وجود شرکت های پتروشیمی در اطراف این محور و ورودی غربی شهر دیر ضرورت تعریض جاده موجود را دوچندان کرده است.
شهر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.