به گزارش ایرنا، حیدر ساجدی عصر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر افزود: با وجود اینکه باید از ظرفیت سواحل به عنوان یک فرصت برای استان بهره برد اما در زمان حاضر این قابلیت تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می رود.
وی با اشاره به سابقه طولانی موضوع آلودگی سواحل اظهار کرد: حل معضل آلودگی سواحل به همکاری دستگاه های اجرایی این ستاد محقق می شود و برای حل این معضل باید هماهنگی و عزم جدی وجود داشته باشد.
ساجدی گفت: در کارگروه ویژه بررسی آلودگی سواحل استان باید موضوع رها شدن فاضلاب خانگی و دلایل آن مورد بررسی و مناطق سالم ساحل نیز دراستان برای ایجاد پلاژ شناسایی شود.
وی یادآور شد: موضوع آلودگی ناشی از تعمیر و بازسازی شناورها که به دریا ریخته می شود هم باید توسط دستگاههای اجرایی بنادر و دریانوردی، شیلات و با همکاری دریابانی مورد بررسی قرار گیرد و با متخلفان برخورد شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه وضعیت شناگاه‌های بوشهر زیبنده این شهر نیست گفت: تا تعطیلات نوروز باید وضعیت شناگاه‌های استان ساماندهی شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز بر ضرورت شناسایی شناگاههای آلوده در ساحل بوشهر و سایر شهرستان های ساحلی استان تاکید کرد.
عباس برزگرزاده با تاکید بر ساماندهی وضعیت پلاژ بانوان در بوشهر افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در پلاژ بانوان، رضایت نسبی حاصل شده است.
وی بیان کرد: در زمینه پلاژ آقایان هم مسائل بهداشتی، زیست محیطی و روشنایی باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: اداره کل شیلات استان وضعیت شناورها در زمان تعمیرات و آلودگی‌هایی که به دریا می ریزند را ساماندهی کند.
وی یادآور شد: با توجه به اعلام اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر وجود شناگاه‌های آلوده در سواحل استان، مکان های آلوده را باید شناسایی و جایگزین‌های مناسبی برای شناگاه ها در نظر گرفت.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.