در ادامه این مطلب آمده است:نشست روز گذشته شورای اسلامی شهر بوشهر که با دستور کار انتخاب سرپرستِ شهرداری برگزار شده بود، با حرف و حدیثهای بسیاری بدون نتیجه به کار خود پایان داد. اما آنچه که از اندرونی شورا به بیرون منتشر شده است، متأسفانه اخبار خوشایندی در پی نداشته است.
ناهمگونی و عدم همراهی 9 نفر عضو محترم با یکدیگر، از این شورا ارکستری ناموزون به نمایش می گذارد با صداهای سازهایی ناکوک، که چیزی جز تأسف و حسرت با خود برای شهروندان مغموم و ناظر باقی نمی گذارد.
نشستی که قرار بوده برای انتخاب سرپرست شهردار تصمیم بگیرد، ناگهان با پیشنهاد انتخاب شهردار روبرو می شود، و در نهایت جلسه به هم می ریزد و تصمیم گیری به روز شنبه موکول می شود و جلسه فوق العاده ای دیگر.
در حاشیه جریانات نشست روز گذشته شورا لازم است نکته ای به عرض هر 9 نفر عضو محترم برسانیم که به قول شیخ اجل سعدی:
من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
در هیچ شورایی انتخاب شهردار با این شتاب و بدون فرایند، شناخت، معرفی و ارائه عملکرد صورت نگرفته است.
معمول است شهردار از بین گزینه هایی انتخاب می شوند که در صحن علنی به ارائه برنامه می پردازند، و از این رهگذر، با توجه به عملکر د و توانمندی و همچنین ارائه برنامه، گزینه مورد نظر به رای گیری، و نهایتا شهردار مطلوب را انتخاب می کنند.
اینکه فی البداهه شخص مورد نظری معرفی، و بلافاصله به رأی گیری و انتخاب وی دست زده شود، آن هم بدون شنیدن برنامه ها و سوابق و توانمندی فرد مورد نظر، با عرض پوزش نوعی بدعت و پوزخند به شعور شهروندان می باشد.
اعضای محترم شورا یا مردم این شهر را جدی نگرفته اند، یا به حرمت این جایگاه و این صحن واقف نیستند.
این شهر ملک همه مردم این شهر است، و خشت خشت آن از استخوان های شهروندان نجیب این شهر بالا رفته است و در تیول هیچ کدام از اعضای محترم نیست که اینگونه به گروگان گرفته شود، و با شعور مردم اینچنین شوخی و بازی شود.
دوستان مستقر در شورا اگر مایلند در صحنه های اجتماعی باقی بمانند و در ادوار آینده نیز به خدمت خلق الله بپردازند، باید کارنامه قابل دفاعی از خود به یادگار بگذارند.
چهار سال چون سرعت برق و باد می گذرد و این دوره هم به پایان می رسد و آنچه که باقی می ماند قضاوت مردم و نظارت دستگاههای نظارتی بر رفتار و اعمال آنهاست.
مردم هر کار نسنجیده ای را به پای آنها می گذارند. لذا لازم است به احترام مردمی که به آنها رای داده اند، انتخاب شهردار را به فرایند خاص خود بگذارند، و با انتخاب چند گزینه مطلوب بهترین و با برنامه ترین را برای تصدی مدیریت شهری برگزینند.
این شهر صاحب دارد و صاحب این شهر هم مردمی هستند که به شما اعتماد کرده اند و کلید خانه خود را به شما سپرده اند. پس به این اعتماد احترام بگذارید، و حرمت این خانه را نگاه دارید.
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.