به گزارش ایرنا، رئیس ستاد اقامه نماز سازمان انرژی اتمی دراین یادواره گفت: صنعت هسته ای کشور آبروی نظام و خار چشم دشمنان جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام سید جعفر هاشمی افزود: در مسیر دستیابی کشور به صنعت هسته ای عده ای جان خود را در راه رسیدن کشور به این دستاورد مهم در طبق اخلاص گذاشتند.
وی بیان کرد: شهیدانی که در این عرصه گام نهادند در دنیای پر خطر امروز چراغ راهی هستند تا انسان راه حق را از راه باطل تشخیص دهند.
هاشمی ادامه داد: شهدا امروز به معیاری برای حرکت انسان ها تلقی شده تا بتوانند راه سعادت و کمال را طی کنند.
وی گفت: شهیدان نامداران زنده تاریخ هستند و باید برای پایمال نشدن خون آنان از خدا استمداد بطلبیم که چه راه مطلوب تری برای پیمودن راه شهیدان است.
هاشمی افزود: وقتی شهید محسن حججی کودک 1.5 ساله، همسر جوان و زندگی خود را رها کرده و به جبهه مدافعان حرم می پیوندند این خود یک درس بزرگ برای جامعه امروزی است.
وی اظهارکرد: امروز هزاران نفر در صف پیوستن به جبهه مدافعان حرم هستند و این مصداق فرموده خداوند است که خون شهیدان جوشش دارد و هدایت کننده انسان هاست.
هاشمی افزود: پیمودن این مسیر ارزشمند برای دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی است که همواره افراد زیادی با بصیرت شناسی خود در این مسیر گام می نهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهرگفت: امروز خدمت به مکتب شهیدان و ادامه راه و اندیشه آنها جهادی بزرگ تلقی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم تشکری افزود: جامعه امروز بشدت نیازمند سبک، سیره و روش اخلاقی شهداست.
وی ادامه داد: روح حماسی، شهادت طلبی، ایثار و مقاومت راهی است که باید با الگوگیری از مسیر پر افتخار شهیدان به آن عمل کنیم.
سال 1366 چندین بار نیروگاه اتمی بوشهر توسط هواپیماهای رژیم بعثی صدام بمباران شد که مهم ترین آن در 26 آبان آن سال رخ داد.
در بمباران نیروگاه اتمی بوشهر 12 نفر از کارکنان آن شهید شدند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز هشت نفر از کارکنان این نیروگاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.