به گزارش ایرنا، امام جمعه دیر دراین آیین با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: بهترین هدیه به فرزندان، دادن کتاب خوب و مفید است.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: نسل جوان باید بیشتر کتاب بخوانند و فرصت ها و اوقات فراغت خود را با کتابخوانی سپری کنند.
فرمانداردیر گفت: طرح اهدای کتاب به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفته و افراد می توانند کتاب های خود را به این مکان اهدا کنند تا در اختیار افراد دیگری قرار گیرد.
حمزه اعتماد افزود: هفته کتاب مناسب ترین زمان برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی است و کتاب نقشی مهم و در ارتقای فرهنگ جامعه دارد و با وجود گستردگی روزافزون فضای مجازی، هنوز مطالعه و کتابخوانی نقش اساسی در توسعه فرهنگ عمومی جامعه دارد.
وی گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه های عمومی را مهم خواند و بیان کرد: ارتباط خانواده ها به ویژه نسل جوان به کتابخانه های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب های مفید باید در جامعه گسترش یابد.
فرمانداردیر در این برنامه با اهدای 50 جلد کتاب از شهروندان فرهنگ دوست خواست تا با اهدای کتاب به این برنامه و کتابخانه های عمومی در یک اقدام خداپسندانه شریک شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: دیوار آگاهی به مناسبت هفته کتاب از 22 تا 28 آبان با شعار آینده روشن با فرزندان کتابخوان دائر است که انتظار می رود با کمپینی که درشهر راه اندازی شده امیدواریم در این شهرستان نیز حرکتی در جهت رشد مطالعه و کتابخوانی صورت گیرد.
غلامرضا ناطقی پور افزود: دیوار آگاهی با هدف اهدای کتاب اهدای دانایی اجرا شده با این نگاه که مردم کتاب هایی را که خوانده اند در این مکان بگذارند و کتاب هایی را که می خواهند بخوانند از این مکان به امانت ببرند و با اهدای کتابهای خود به دیوار آگاهی دیگران نیز کتاب های آنها را مطالعه کنند.
وی گفت: دیوار آگاهی یکی از برنامه های فرهنگی در هفته کتاباست که امروز مورد استقبال قرار گرفت و در آینده برنامه های نظیر دیوار نذر کتاب مهدی و کوی یار مهربان در طول سال خواهیم داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر اظهار داشت: در این برنامه های فرهنگی سعی ما بر این است که تمامی نهادهای مردمی و دولتی را در قضیه کتاب درگیر کنیم.
وی بیان کرد: انتظار می رود امامان جمعه و جماعات مساجد در ارتباط با مطالعه و کتابخوانی بیشتر صحبت و مردم را آگاه کنند تا به سمت کتاب روی بیاورند زیرا اگر می خواهیم فرزندان خوب و بهتری داشته باشیم باید با کتاب مونس باشند و کتاب بخوانند.
وی شمار باشگاه های کتاب را در این شهرستان بیش از 100 باشگاه عنوان کرد و گفت: انتظار می رود درمدارس نیز دانش آموزان را به این امر تشویق کنیم که باشگاه های کتاب بیشتر و بهتری داشته باشیم و سطح مطالعه را در این شهرستان بالا ببریم.
ناطقی پور اضافه کرد: برنامه اهدای کتاب به جایگاه تا پایان هفته کتاب برپاست و مردم می توانند کتاب های خود را به این جایگاه اهدا کنند.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.