به گزارش ایرنا، حسن بازیار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط طرح کدینگ و ردیابی میگوی پرورشی بوشهر برای دومین سال پی درپی با موفقیت در این استان اجرا شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر میگوهای استحصالی از سایت های پرورشی استان بوشهر به منظور صادرات فرآوری می شوند و لازمه ارسال محموله های صارداتی دارا بودن سیستم نظارت بهداشتی ویژه (HACCP) است، ردیابی محصول یکی از الزام های این سیستم نظارتی به شمار می رود.
بازیار بیان کرد: در این طرح همه میگوهای پرورشی استان بوشهر با نظارت و صدور گواهی بهداشتی - قرنطینه ای از سایت های پرورش میگو به شرکت های فرآوری آبزیان منتقل می شود که در این ارتباط امسال چهار هزارو 600 برگ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای برای 11هزارو 430 تن میگوی پرورشی این استان برای صادرات به خارج کشور ارایه شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای قانون قاچاق کالا و ارز و با توجه به ارتباط سامانه بر خط راهداری به سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی همه خودروهای حمل آبزیان تازه پس از بررسی بهداشتی پروانه حمل و کد رهگیری دریافت و برای حمل به باربری های استان مراجعه و پس از گرفتن حواله بارگیری برای هر محموله اقدام به دریافت گواهی بهداشتی حمل کرده اند.
وی گفت: در سایت های پرورش میگو نیز پس از صدور گواهی حمل بهداشتی و بازدید در شرکت مقصد تخلیه و فرآوری محصول، کد رهگیری صادر و روی همه جعبه ها و کارتن ها برای ردیابی کالا درج می شود.
بازیار افزود: در روند فرآوری و بسته بندی، کد رهگیری روی جعبه درج می شود که با ارسال این کد به سامانه پیامکی 30008903 مشخص می شود که میگو از کدام سایت برداشت و در چه تاریخی و در کدام شرکت، فرآوری شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.