به گزارش ایرنا، غلامعباس حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر برای توسعه گازرسانی و آبادانی هرچه بیشتر شهر و روستا، گازرسانی به 36 شهر و 358 روستای استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: با گازرسانی به این تعداد شهر و روستا، ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی استان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
حسینی اظهار کرد: 104 روستای استان بوشهر تا سال 92 دارای شبکه گازرسانی بودند که در زمان حاضر این آمار بیش از سه برابر شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: دراین مسیر، بهره گیری از منابع قانونی بودجه از جمله بند ق تبصره 2 قانون بودجه و ماده 12 قانون رفع موانع تولید، این امکان را فراهم آورده تا روند گازرسانی به روستاها سرعت یابد طوریکه بخش عمده ای از جمعیت روستایی استان می توانند از شبکه گاز رسانی برخوردار باشند.
حسینی اظهار کرد: در بخش گازرسانی شهری نیز تا سال 92، 72 درصد از جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه گاز شهری قرار داشت که این آمار در این مدت به 98 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد : با توجه به مصوبه های توسعه گازرسانی به نقاط محروم و دوردست کشور و همت شرکت گاز استان بوشهر تلاش می شود به تمام وظایف خود در زمینه توسعه گازرسانی عمل کرده و اندک روستاها و شهرهای باقی مانده استان نیز از شبکه گاز رسانی برخوردار شوند.
حسینی گفت: طرح شهرسبز زمانی محقق می شود که همه نقاط شهر زیر پوشش شبکه گاز رسانی قرار گیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به اینکه بخش عمده نقاط شهری و روستایی استان بوشهر زیر پوشش شبکه گاز رسانه قرار گرفته این استان تا تبدیل شدن به استان سبز فاصله اندکی دارد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.