به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز یکشنبه به نقل از سید محمد مهدی هاشمی افزود: به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کارکنان این پالایشگاه توانستند با افزایش توان و با انجام بموقع تعمیرات اساسی، گامی بزرگ در راستای تولید مستمر گاز در کشور بردارند.
وی گفت: با رعایت تمام الزامات و آموزش های لازم اچ اس ای (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) و در سایه همدلی همه واحدهای پالایشگاه، در 6 ماه نخست امسال بیس از 10 میلیارد و 700 هزار متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده است.
هاشمی با اشاره به تولید بی نظیر میعانات گازی در بازه زمانی 6 ماه نخست امسال در پالایشگاه نهم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 میلیون و 600 هزار بشکه میعانات گازی نیز در فاز 12 پارس جنوبی تولید شده است.
وی میزان تولید گوگرد دانه بندی شده در 6 ماه نخست امسال نیز مورد اشاره قرار داد در فاز 12 پارس جنوبی را حدود 50 هزار تن عنوان کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 20 درصدی داشته است.
سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم پارس جنوبی یادآور شد: این پالایشگاه به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه، 11 درصد گاز کشور و بیش از 16 درصد گاز مجتمع گازی پارس جنوبی را تولید می کند و در بین پالایشگاه های کشور سرآمد است.
شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی مسئولت بهره برداری و نگهداری از پالایشگاه های طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را برعهده دارد.
هم اکنون از 24 فاز اجرایی شده در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی 18 فاز به بهره بردرای رسیده که در قالب 10 پالایشگاه روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز فراوری و تولید می کنند.
پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی مسئولیت فراوری گاز تولیدی فاز 12 پارس جنوبی را برعهده دارد.
طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی شامل فازها، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجرا و بهره برداری است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.